برداشت ۷۰ کیلوگرم زعفران از زمین های کشاورزی زنجان
برداشت ۷۰ کیلوگرم زعفران از زمین های کشاورزی زنجان

بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۱۶۸ نفر در زمین های ۳۵ هکتاری در قالب ۱۶۸ قطعه اقدام به کشت محصول زعفران در سطح استان زنجان کرده اند.وی اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان مربوط به شهرستان زنجان است و بر اساس بررسی […]

بهنام اوجاقلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در زمان حاضر ۱۶۸ نفر در زمین های ۳۵ هکتاری در قالب ۱۶۸ قطعه اقدام به کشت محصول زعفران در سطح استان زنجان کرده اند.
وی اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان مربوط به شهرستان زنجان است و بر اساس بررسی های انجام شده تمام مناطق استان به جز برخی از مناطق شهرستان طارم مستعد کشت این محصول شناخته شده است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، به فعالیت ۲ پشتیبان زعفران در سطح این استان اشاره کرد و گفت: خرید پیاز زعفران از استان خراسان و همچنین حمل و توزیع آن در استان توسط شرکت های پشتیبان انجام می شود.
اوجاقلو اظهارکرد: این شرکت ها علاوه بر پشتیبانی فنی تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران در استان زنجان، تشکیل کلاس های آموزشی، تهیه سموم، ادوات و ماشین آلات مورد نیاز، خرید و بازار رسانی محصول تولیدی را نیز بر عهده دارند.
وی ادامه داد: بهترین زمان کشت محصول زعفران تیر هر سال بوده و در کمبود آب، کشت آن بهترین گزینه به شمار می رود چرا که نیاز آبی آن سه دفعه در سال است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه برداشت زعفران در این استان از ۱۵ مهر آغاز شده و تا اواسط آبان ادامه دارد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، میزان برداشت محصول زعفران در مدت مشابه سال گذشته نیز ۷۰ کیلوگرم در سطح ۳۵ هکتار از زمین های کشاورزی بود.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی