تربیت نسل قرآنی از اهداف مهم تبلیغات اسلامی استان  زنجان است
تربیت نسل قرآنی از اهداف مهم تبلیغات اسلامی استان  زنجان است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری ظهر جمعه در همایش انجمن اولیا و مربیان دبیرستان علوم و معارف اسلامی زنجان افزود: پدران و مادران تکلیف بسیار سنگینی در خصوص تربیت فرزندان دارند و باید برای این امر برنامه‌ریزی کند. وی ادامه داد: جامعه قرآنی از خانواده های […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری ظهر جمعه در همایش انجمن اولیا و مربیان دبیرستان علوم و معارف اسلامی زنجان افزود: پدران و مادران تکلیف بسیار سنگینی در خصوص تربیت فرزندان دارند و باید برای این امر برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: جامعه قرآنی از خانواده های قرآنی تشکیل می‌شود و تا خانواده‌های ما رویکرد ارزشی و اهل‌بیتی پیدا نکنند جامعه اسلامی محقق نخواهد شد.

صفی یاری با اشاره به توطئه های پیچیده و گسترده دشمن افزود: هدف اصلی دشمن انحراف فکری و اخلاقی جوانان ماست و ازاین‌ رو خانواده ها باید رسالت دینی و قرآنی خود را شناخته و با مراقبات معنوی و کمک به فرزندان آنان را در عبور از گردنه‌های سخت و خسارت‌بار یاری دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بابیان آیات و روایات در خصوص تربیت دینی فرزندان گفت: تذکر مستمر به نماز، اخلاق اسلامی و احکام شرعی از جمله دستورات صریح قرآن کریم است که باید توسط پدران و مادران دنبال شود.

صفی یاری در ادامه هشدارهای اسلام را در خصوص جذب جوانان توسط افکار و جریان‌های انحرافی را یادآور شد و گفت: اگر پدران و مادران و دستگاه‌های فرهنگی کوتاهی کنند، نسل فردا نسل مؤمن و متدین نخواهند بود و دشمن با استفاده تمامی ابزار به میدان آمده است تا این هدف شوم را محقق کند.

وی با بیان این نکته که فضای مجازی بستر بسیار قابل‌دسترس فراگیر و فوق العاده ای برای ارتقا سطح فکری و اندیشه‌ای مردم و جوانان ایجاد کرد ه است،  گفت: متأسفانه در غفلت و بی‌برنامگی ما این امکان به ابزاری برای انحراف جوانان تبدیل‌شده و درصورتی‌که فضای مجازی مدیریت مؤمنانه نشود و جوانان ما آموزش های لازم را نبینند خطرات زیادی در پیش روی ماست.

صفی یاری دبیرستان صدرای زنجان را محملی برای ارتقا سطح آگاهی‌ها و تعمیق باورهای دینی جوانان دانست و گفت: هدف ما در این دبیرستان تربیت قرآنی نسل جوان است.