آژیر خطر بحران خشکسالی در زنجان به صدا در آمده است
آژیر خطر بحران خشکسالی در زنجان به صدا در آمده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: خطر خشکسالی تمام استان را به شدت تهدید می کند، مسئولان و مردم در این زمینه دقت عمل داشته باشند.امام جمعه زنجان تاکید کرد: قسمتی از مدیریت این بحران دست مسئولان است، البته […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: خطر خشکسالی تمام استان را به شدت تهدید می کند، مسئولان و مردم در این زمینه دقت عمل داشته باشند.
امام جمعه زنجان تاکید کرد: قسمتی از مدیریت این بحران دست مسئولان است، البته اگر بعضی ها اجازه دهند و صدایشان بلند نشود، مسئولان باید نزدیک ۹ هزار چاه را مسدود و پلمپ کنند.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: بخش اعظمی از این بحران نیز به خاطر خشکسالی و تغییر اقلیم آب و هوایی است، که در این رابطه باید همه مردم استغاثه کرده، از خداوند منان همیشه و در همه حال طلب بارش باران کنند.
وی با اشاره به زلزله اخیر غرب ایران، گفت: این زلزله برای درگذشتگان، خانواده های آنها، مسئولان و آحاد مردم آزمون الهی بوده و باید در این امتحان تمام تلاش خود را برای انجام امور به کار بندیم.
امام جمعه زنجان یادآور شد: از لحظات نخست این حادثه مردم تمام کشور با شور و هیجان خاصی که نشان از حس همدردی با هم نوعان خود است، به روش های مختلف به یاری زلزله زدگان شتافتند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: نیروهای مسلح، هلال احمر و سایر دست اندرکاران با سرعت عمل خوب خود و مدیریت امور به کمک این افراد رفتند.
وی با تشریح نقشه های شوم عربی، عبری و غربی در رابطه با بحران سازی برای لبنان، گفت: این بحران آفرینی برای شکست مقاومت در منطقه و به خاطر شکست نقشه های خود در یمن، عراق و سوریه است.
امام جمعه زنجان با اشاره به آغاز دهه وقف در کشور، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب همه مسئولان، رسانه ها و صاحبان تریبون، این فرهنگ حسنه الهی به خوبی احیا، تا مشارکت های گروهی وقف در کشور زیاد شود.
حجت الاسلام خاتمی با تبیین آثار و برکات بسیج و روحیه جهادی در کشور به مناسبت آغاز این هفته، گفت: بسیجی همواره پیشتاز و پیش رو در همه امور مهم بوده و همیشه در وسط میدان مبارزه برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است.
وی اظهار کرد: مراسم پیاده روی اربعین نمادی از زنده نگهداشتن اهداف سیدالشهدا(ع) و درس ثبات قدم داشتن در راه حق است.
امام جمعه زنجان ادامه داد: این مراسم و نمود جهانی آن در جوامع مختلف، نشان از زنده بودن منطق اهل بیت و امام حسین(ع) بوده و بیان کننده مقاومت تا آخرین نفس در برابر ظلم است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هفته پیش رو آغاز هفته وقف و بسیج بوده و در این خصوص در سراسر استان همراه سایر استان های کشور برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی