۸۹۰ مودی مالیاتی زنجان از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بهره مند شدند
۸۹۰ مودی مالیاتی زنجان از بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم بهره مند شدند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، میرحیدر رضوی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: در عملکرد سال ۹۴ که سال ۹۵ مورد رسیدگی قرار گرفت، در مجموع سه هزار و ۲۹۹ اظهارنامه دریافت و یک هزار و ۴۶۴ برگ تشخیص صادر شد.وی یادآورشد: […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، میرحیدر رضوی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان افزود: در عملکرد سال ۹۴ که سال ۹۵ مورد رسیدگی قرار گرفت، در مجموع سه هزار و ۲۹۹ اظهارنامه دریافت و یک هزار و ۴۶۴ برگ تشخیص صادر شد.
وی یادآورشد: ۳۳۵ مورد برگ معافیت صادر، اظهارنامه ۶۷ نفر پذیرفته و به اعتراض ۲۹۲ مودی معترض رسیدگی شد.
رضوی با بیان اینکه ۶۶۲ مودی نسبت به مالیات تعیین شده تمکین کردند، اظهار کرد: در ۳۷۲ پرونده نیز اعلام تعطیلی شده بود که پذیرفته شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در مجموع سه هزار و ۱۹۲ پرونده جمع بندی شد و هم اکنون در مسیر رسیدگی است.
وی خاطرنشان کرد: به موجب ماده ۱۴۱ قانون امور مالیاتی، تمام صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف هستند و تاکنون مالیاتی از آنان دریافت نشده و از این پس هم دریافت نخواهد شد.
رضوی تاکید کرد: صادرکنندگانی که مدعی پرداخت مالیات هستند، به علت معاملات انجام شده داخلی آنان است.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در سال ۹۵، ۳۲۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده مسترد شد.
وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۰ میلیارد ریال استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادر شده است.
رضوی به افزایش شعبات رسیدگی به پرونده های مودیان مالیاتی به ۹ شعبه اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۴، ۶ هزار و ۶۹۷ پرونده و در سال جاری ۱۱ هزار و ۹۵ پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: مجموع مودیان بهره مند شده از بخشودگی جرایم مالیاتی به هشت هزار و ۷۱۶ نفر می رسد که ۸۹۰ نفر آنان از بخشودگی ۱۰۰ درصدی برخوردار شده اند.
وی تعداد کل مودیان مالیاتی را ۱۲۰ هزار نفر و تعداد تولیدکنندگان مودی مالیاتی را هفت هزار و ۵۰۰ اعلام کرد و از تقسیط مالیات یک هزار و ۷۳۶ پروند خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه از اجرای پایش های فصلی فضای کسب و کار توسط اتاق ایران اشاره کرد و گفت: در این ارزیابی ها، ۱۳ استان تمام انتظارات را برآورده کرده اند که زنجان هم یکی از آنها محسوب می شود.
غلامحسین جمیلی افزود: جایگاه فضای کسب و کار استان زنجان طی سه فصل پاییز و زمستان ۹۵ و بهار ۹۶، همواره رو به بهبود بوده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم گفت: پیش از این مسئولیت ارزیابی فضای کسب و کار کشور بر عهده وزارت اقتصاد و دارایی بود که از سال گذشته به اتاق ایران محول شده است.
ابوالفضل عباسچیان اظهار کرد: رتبه زنجان در ارزیابی پاییز سال گذشته ۱۹ بود که در زمستان همین سال به ۱۴ و در بهار سال جاری به ۹ رسیده است.
وی از استقبال سایر استان ها برای بهره گیری از پنجره واحد و نقشه راه سرمایه گذاری خبر داد.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی