آخرین طرح تفصیلی شهرها ملاک عمل شهرداری و راهداری خواهد بود
آخرین طرح تفصیلی شهرها ملاک عمل شهرداری و راهداری خواهد بود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، علی محمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان ابهر افزود: اصلاحات هندسی راه ها که برخی از دهیاران بدون مصوبه شورای ترافیک انجام می دهند وجاهت قانونی ندارد و در صورت بروز حادثه در این نقاط شخصی که اقدام به این اصلاحات کرده مقصر است.وی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، علی محمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان ابهر افزود: اصلاحات هندسی راه ها که برخی از دهیاران بدون مصوبه شورای ترافیک انجام می دهند وجاهت قانونی ندارد و در صورت بروز حادثه در این نقاط شخصی که اقدام به این اصلاحات کرده مقصر است.
وی اظهار کرد: در گذشته پرداختن به برخی جزئیات مانند نرخ کرایه تاکسی ها ما را از رسیدگی به برخی موضوعات مهم و کلی باز می داشت که این جزئیات در کمیته ترافیک شهرها بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.
معاون فرماندار ابهر با اشاره به یکی از معضلاتی که در ابهر نمود یافته، ابراز کرد: بروز و نمود نقاط حادثه خیز از مشکلاتی ترافیکی است که نیاز به بررسی و نگاه دقیق کارشناسی دارد.
وی خاطر نشان کرد: اصلاح هندسی سه راهی هیدج و ورودی شهر هیدج که مشکلات و تبعاتی را به دنبال داشت در شورای ترافیک استان بررسی و طرح آن برای بررسی و اجرا به شهرستان ابلاغ شد.
محمدیان تاکید کرد: مسئولان مرتبط با موضوع ترافیک شهرستان اقدامات تخصصی و کارشناس شده را به صورت کامل انجام دهند که به طور مثال حذف یک چراغ قرمز چه مزایایی دارد و یا چه جایگزینی برای آن در نظر گرفته ایم.
وی در زمینه محدوده ترافیکی شهرها، یادآور شد: براساس مصوبه شورای ترافیک استان شهرداری ها باید بر اساس آخرین طرح جامع تفضیلی در ورودی و خروجی های شهر به صورت دقیق یک تابلو با عنوان ‘انتهای محدود خدمات شهری’ نصب کنند.
معاون فرماندار ابهر بیان کرد: این تابلو ملاک عمل نیروی انتظامی، راه و شهر سازی، و شهرداری خواهد بود که مشکلات محدوده ترافیکی شهرها را حل می کند.
شهرستان ابهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق زنجان واقع است.
۷۳۲۴/۸۰۶۸
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار: اسماعیل جهانبخش