رعایت قانون اساسی ضامن حل و فصل مسائل حقوق شهروندی در کشور است
رعایت قانون اساسی ضامن حل و فصل مسائل حقوق شهروندی در کشور است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان افزود: بسیاری از چالش ها و ناهنجاری هایی که امروز در سطح جامعه مشاهده می شود در نتیجه توجه نکردن به موضوعات مهمی همچون تامین حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان افزود: بسیاری از چالش ها و ناهنجاری هایی که امروز در سطح جامعه مشاهده می شود در نتیجه توجه نکردن به موضوعات مهمی همچون تامین حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی و ارتقا امنیت اجتماعی است.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب به ضرورت تلاش برای کاهش و مهار آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: مساله آسیب های اجتماعی جزو دغدغه های روزانه رهبر معظم انقلاب است.
درویش امیری به فرمان حضرت امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: اگر این فرمان را به عنوان منشور اساسی حقوق شهروندی و صیانت از حریم امنیت عمومی قرار دهیم، هم به دین و هم به قانون عمل کرده ایم.
وی به ضرورت انجام بحث و گفت و گو های چالشی پیرامون مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: در بحث های غیر چالشی مسائل و مشکلات و ایرادات پنهان می ماند و گم می شود؛ بنایراین باید با گفت و گوی چند طرفه زمینه طرح موضوعات را فراهم کرد.
درویش امیری با بیان اینکه گفت و گوی یک طرفه مخاطب خود را از دست می دهد، تصریح کرد: باید همه گروه ها و اقشار در گفت و گو مشارکت کنند تا زمینه انتخاب شایسته ترین نظر فراهم شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست حبس زدایی و صدور احکام و مجازات جایگزین حبس اشاره کرد و گفت: نگهداری مجرمان در زندان علاوه بر ظرفیت محدود، هزینه زا نیز هست بنابراین مجازات زندان باید آخرین راه حل و تنبیه باشد.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی هم مجازات های جایگزین نباید به نحوی باشد که طرف های زیان دیده احساس کنند که در سایه دستگاه قضا از حقوق آنان دفاع نشده است.
درویش امیری افزود: در صدور احکام مجازات های جایگزین لازم است هر ۲ جنبه مرتبط به محکومان و زیان دیدگان در نظر گرفته شود.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیشگامی و پیشقدمی مسئولان اجرایی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف در جامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه مصرف انرژی در جامعه بسیار بی رویه است به طوری به عنوان نمونه ۳۵ تا ۴۰ درصد نان در کشور دور ریخته می شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، شرکت توزیع نیروی برق و بیمه سلامت استان به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم دستگاه های برتر در حوزه تامین حقوق شهروندی معرفی شدند.
همچنین جهاد کشاورزی، فرماندهی انتظامی و صدا و سیما مرکز زنجان نیز به عنوان دستگاه های برتر در حوزه صیانت از حریم امنیت عمومی( گسترش فرهنگ عفاف و حجاب) معرفی شدند.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی