فعالیت ۴۴۸ خانه بهداشت در استان زنجان
فعالیت ۴۴۸ خانه بهداشت در استان زنجان

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت ۴۴۸ خانه بهداشت در استان زنجان خبر داد و افزود: در دولت تدبیر و امید شاخص‌های سلامت توسعه خوبی داشته و اجرای طرح تحول نظام سلامت در تحقق این امر مهم بسیار موثر بوده است. معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۶۶۵ […]

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت ۴۴۸ خانه بهداشت در استان زنجان خبر داد و افزود: در دولت تدبیر و امید شاخص‌های سلامت توسعه خوبی داشته و اجرای طرح تحول نظام سلامت در تحقق این امر مهم بسیار موثر بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۶۶۵ مرکز بهداشتی و درمانی فعال بوده و خدمات درمانی لازم را به مردم ارائه می‌دهد که در این خصوص وضعیت استان زنجان در تعداد مراکز بهداشتی نسبت خیلی از استان‌ها بسیار خوب است.

صائینی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های اجرای طرح تحول سلامت افزایش خدمات رایگان به مردم در مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت است.

وی گفت: در حال حاضر طرح غربالگری سرطان سینه برای بانوان بالای ۳۰ سال و انجام آزمایش‌های مربوط به سرطان روده بزرگ نیز برای افراد بالای ۶۵ سال به صورت رایگان در قالب این طرح در حال اجرا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ابراز کرد: برای غربالگری سرطان دهانه رحم نیز انجام آزمایش پاپ اسمیر به صورت رایگان در مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت انجام می‌شود و برای همه افراد برحسب وضعیت جسمانی آن‌ها کارت‌هایی به رنگ سبز، زرد، نارنجی، قرمز صادر می‌شود.

صائینی یادآور شد: کارت سبز نشانه وضعیت سلامت افراد نرمال و فرد سالم است و زمان مراجعه بعدی برای این افراد یک سال دیگر تعیین می‌شود ولی کارت به رنگ قرمز نشانه این است که باید هر سه ماه یک ‌بار فرد مورد چکاپ قرار گیرد و کادر نارنجی هرشش ماه و زرد هر ۹ ماه و بر اساس این کارت‌ها زمان بعدی که فرد باید مورد چکاب قرار بگیرد، مشخص می‌شود.