مطالعات زمان بر، علت تاخیر تکمیل طرح سه راهی طارم به منجیل
مطالعات زمان بر، علت تاخیر تکمیل طرح سه راهی طارم به منجیل

مسعود بیات منش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی برنامه ریزی انجام گرفته سه راهی طارم به استان گیلان (منجیل) متصل خواهد شد که این مسیر ۸۰ کیلومتر را شامل می شود که ۵۰ کیلومتر آن احداث شده و ۳۰ کیلومتر باقیمانده آن طبق برنامه سه سال آینده به بهره برداری […]

مسعود بیات منش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی برنامه ریزی انجام گرفته سه راهی طارم به استان گیلان (منجیل) متصل خواهد شد که این مسیر ۸۰ کیلومتر را شامل می شود که ۵۰ کیلومتر آن احداث شده و ۳۰ کیلومتر باقیمانده آن طبق برنامه سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: این در حالی است عملیات اجرایی این پروژه در سال ۸۴ لحاظ شده بود و متاسفانه در سالهایی که کشور با رونق اقتصادی خوبی مواجه بود، آنگونه که باید و شاید اعتبار مناسبی به این طرح اختصاص نیافت.
بیات منش خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد برای این پروژه ، مطالعات پیچیده ای انجام گرفته بود و در زمان حاضر نیز اگر کار چندانی انجام نمی گرفت تا ۲۰ سال آینده نیز این پروژه احداث نمی شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس و برای شتاب بخشی، مطالعات دوباره ای بر این پروژه انجام گرفت و موضوعی که وجود دارد این است، وقتی مشاوران کار مطالعه را انجام می دهند چندان دغدغه مند نیستند.
وی اظهار کرد: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال ۸۳ بوده که یک سوم اعتبار آن از دفتر معظم له اختصاص یافت و باقیمانده آن را نیز دستگاههای متولی به تعهدات خودعمل نکردند.
این مسئول اضافه کرد: این طرح می بایست در سال ۸۴ با مبلغ ۶۰میلیارد تومان به پایان می رسید، اما مطالعات زمان بر هزینه های بیشتری را تحمیل کرد در صورت تزریق منابع ۵۰ میلیارد تومانی این پروژه به پایان می رسد.
بیات منش افزود: مسیر طارم به گیلان پیچ های خطرناکی و مسیر طولانی تری دارد و از سوی دیگر امکان تردد وسائط نقلیه سنگین مانند تریلی ، کامیون و اتوبوس وجود ندارد که با احداث این مسیر و طبق بررسی ها در طی مدت ۲۰ سال ، ۴۰۰ میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد: با مشارکت سرمایه گذار و اتمام این مسیر مهم استان مدت زمان سفر از زنجان به رشت به ۲ ساعت خواهد رسید.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون پنج هزار و ۶۵۰ کیلومتر راه در استان زنجان وجود دارد که از این میزان چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و یکهزار و ۵۵۰ هزار کیلومتر آن راه های اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش