مزیت‌های گردشگری اردبیل رو به‌رشد است
مزیت‌های گردشگری اردبیل رو به‌رشد است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده صبح چهارشنبه در سمینار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: پیش بینی شده در دهه‌های آینده خشکسالی سکونت در بسیاری از مناطق کشور را غیر ممکن خواهد ساخت. وی افزود: با خالی از سکنه شدن اغلب شهرهای فلات مرکزی ایران، استانی مانند اردبیل […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، کریم حاجی‌زاده صبح چهارشنبه در سمینار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اردبیل تصریح کرد: پیش بینی شده در دهه‌های آینده خشکسالی سکونت در بسیاری از مناطق کشور را غیر ممکن خواهد ساخت.

وی افزود: با خالی از سکنه شدن اغلب شهرهای فلات مرکزی ایران، استانی مانند اردبیل کمترین آسیب را از خشکسالی دیده و در نتیجه سیل سفرهای گردشگری به این استان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: بر همین اساس گردشگری مناسب‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری در اردبیل است و علاقه مندان می توانند از مزیت های امروز و آینده آن برخوردار شوند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اردبیل هنوز در بخش صنعت حضور قابل توجه ندارد، اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز تا زمانی که تولید صنعتی نداشته باشیم، نمی توان به سود دست یافت و به همین دلیل مناسب‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری بخش گردشگری است.

وی با بیان اینکه قوانین حمایتی نیز از جریان توسعه گردشگری اردبیل حمایت می کند، ادامه داد: اردبیل استان باریک با طول ۶۰۰ کیلومتری است و توسعه متوازن گردشگری شهرهای مختلف آن در حال برنامه ریزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به تعریف پروژه های مختلف گردشگری در این استان تصریح کرد: به عنوان مثال تکمیل راه ارتباطی خلخال- ماسوله یکی از این پروژه ها است.

به گفته حاجی‌زاده تنها ۱۰ کیلومتر از این مسیر ارتباطی باقی مانده و با تکمیل آن در سال آینده حداقل یک پنجم مسافران ماسوله که سالانه بالغ بر دو میلیون نفر است به شهرهای خلخال و کوثر سرریز خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه با تکمیل این مسیر ارتباطی سرمایه‌گذاری در جنوب اردبیل دارای مزیت است، ادامه داد: در مرکز استان تنها راه اندازی پل معلق توانسته منجر به رشد ۳۵ درصدی گردشگران مشگین شهر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: در شمال استان نیز به سادگی می توان با راه اندازی تورهای هوایی و جشنواره های متعدد گیاهان دارویی بر روی توسعه گردشگری کشاورزی متمرکز شد.

حاجی‌زاده با اذعان به اینکه با اجرای شبکه های آبی چند کشت و صنعت مشابه کشت و صنعت مغان در شمال استان ایجاد می شود، اضافه کرد: مجموعه این زیرساخت ها قابلیت های متعددی برای استان به دنبال دارد.

وی به ظرفیت مطلق اردبیل در اصالت بافت های روستایی اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن با طرح هادی به دنبال ساماندهی فضای کالبدی و میراث فرهنگی به دنبال مهارت آموزی روستاییان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: در روستاهای شمال تا جنوب استان ما ظرفیت های متعدد سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری را داریم.