نگاه ویژه ای به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی شود
نگاه ویژه ای به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی شود

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در استان زنجان ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکن روستایی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی معادل ۵۰ درصد مقاوم‌سازی شده است. وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه تلنگری است که مردم نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود […]

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در استان زنجان ۹۱ هزار و ۲۶۵ واحد مسکن روستایی وجود دارد، افزود: از این تعداد ۴۵ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی معادل ۵۰ درصد مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه تلنگری است که مردم نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود بیشتر دقت کنند، اظهار کرد: در شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر ۶ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: گستردگی کار زیاد است و دولت تسهیلات خوبی را برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی ارائه می‌دهد و تسهیلات و وام ۱۸ میلیونی با بهره کم درصد پرداخت می‌کند.

صنعتی‌منفرد با بیان اینکه تعداد ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل است ، افزود: در این تعداد روستا ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی وجود دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد این واحدها غیرمقاوم هستند و باید برای واحدها فکر ویژه‌ای شود و تنها ۲۸ درصد از این تعداد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

صنعتی‌منفرد گفت: در برنامه ششم توسعه برای مقاوم‌سازی واحدها مجلس شورای اسلامی مصوباتی را دارد که بنیاد مسکن این واحدها را شناسایی و اقدامات لازم انجام خواهد شد و سیاست‌های تشویقی ابلاغ می‌شود.