چالش اصلی بنیاد شهید توجه به سلامتی جامعه هدف است
چالش اصلی بنیاد شهید توجه به سلامتی جامعه هدف است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، علی کاظمی در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به دستور هوشمندانه امام راحل برای تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: این بنیاد در استان زنجان توفیق خدمت به ۵۰ هزار نفر از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، علی کاظمی در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به دستور هوشمندانه امام راحل برای تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: این بنیاد در استان زنجان توفیق خدمت به ۵۰ هزار نفر از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را دارد.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار خانواده شهید، ۷ هزار جانباز و ۵۸۶ آزاده سرافراز تحت پوشش بنیاد شهید در استان هستند، اظهار کرد: بیش از یکهزار و ۲۰۰ پرونده در شهرستان ابهر داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: در نتیجه جان فشانی و رشادت های جوانان این استان، لقب هایی مانند دیار غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی بر آن نهاده شده است.
وی با اشاره به مجاهد پروری به عنوان یکی از اهداف مهم بنیاد شهید، ابراز کرد: مجاهد پروری و حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ غنی ایثار و شهادت و همچنین توسعه و عمق بخشیدن به این امر مهم از تاکیدها و سیاست های بنیاد شهید است.
کاظمی افزود: از سال ۹۲، قانون جامع خدمات ایثارگری که در دولت تدبیر و امید دائمی شد، آیین نامه ها به شهرستان ها ارسال شده و خوشبختانه ۸۰ درصد از مفاد این قانون در کشور اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: با این قانون از عمده نگرانی و دغدغه ای که فراموش شدن فرهنگ ایثار و شهادت بود، خوشبختانه عبور کردیم و امید است این فرهنگ روز به روز در جامعه تقویت شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: از سال ۹۱ تاکنون مطالبات گذشته جانبازان و ایثارگران پرداخت و مطالبات فعلی بروز شده است.
فرماندار شهرستان ابهر نیز در این مراسم با تسلیت جان باختن شماری از هموطنان بر اثر زلزله در غرب کشور، بیان کرد: سازمان های تخصصی نباید جناحی باشد و شان شهید و مقام شهادت بسیار بالاتر از آن است که به گروهی خاص نسبت داده شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در حوزه درمان اقدامات بسیاری انجام داده و در قالب طرحی جامع کمک بسیاری به حوزه سلامت و درمان جانبازان و ایثارگران داشته است.
حیدری با تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران ابهر، تاکید کرد: بسیاری از خانواده های شهدا و جانبازان این شهرستان در امور خیریه فعالیت دارند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، در این مراسم سید رضی الدین موسوی به عنوان ریاست این اداره در شهرستان ابهر معرفی شد.
۷۳۲۴/۶۰۸۵
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی