افزایش ظرفیت قطارهای مسافری زنجان – مشهد
افزایش ظرفیت قطارهای مسافری زنجان – مشهد

علی خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۲ رام قطار از ایستگاه راه آهن زنجان به مقصد مشهد مقدس با ظرفیت ۷۶۰ مسافر در تردد است.وی تاکید کرد: از ۷۶۰ سهمیه روزانه به مدت چهار روز از ۲۲ تا ۲۵ آبان ۲۰۰ نفر سهمیه برای هیات ها و […]

علی خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه ۲ رام قطار از ایستگاه راه آهن زنجان به مقصد مشهد مقدس با ظرفیت ۷۶۰ مسافر در تردد است.
وی تاکید کرد: از ۷۶۰ سهمیه روزانه به مدت چهار روز از ۲۲ تا ۲۵ آبان ۲۰۰ نفر سهمیه برای هیات ها و کاروان های اعزامی به مشهد مقدس اضافه شده است.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: با توجه به اینکه بیشتر هیات ها و کاروان های مذهبی زنجان متقاضی حرکت در روز ۲۳ آبان بودند، یک رام قطار فوق العاده برای امشب ساعت ۲۲ پیش بینی شده که با ظرفیت ۴۸۰ نفر از ایستگاه راه آهن زنجان به مشهد حرکت می کند.
خدایی خاطرنشان کرد: بازگشت این هیات ها و زوار در ۲۸ و ۲۹ آبان از زنجان به مشهد باچهار قطار عادی و یک رام قطار فوق العاده خواهد بود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، حوزه استحفاظی راه آهن منطقه شمالغرب کشور از کیلومتر ۱۲۴ محور تهران – آذربایجان، از ورودی ایستگاه کهن دژ در استان قزوین شروع در خروجی مهاباد در کیلومتر ۶۹۳ محور آذربایجان غربی به پایان می رسد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.
با بهره برداری از مسیر ریلی قزوین – رشت این مسیر نیز به خطوط ریلی اصلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور اضافه خواهد شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی