قوانین بازدارنده فعالیت بسیاری از تجار را محدود کرده است
قوانین بازدارنده فعالیت بسیاری از تجار را محدود کرده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز پورسلیمان صبح سه‌شنبه در جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: برخی قوانین بازدارنده موجب شده فعالیت تجار در سال‌های گذشته محدود شود. وی افزود: این معضل در استان اردبیل به واقع مشاهده می‌شود تا جایی که آمارهای تجارت این استان قابل طرح […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، بهروز پورسلیمان صبح سه‌شنبه در جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اردبیل تصریح کرد: برخی قوانین بازدارنده موجب شده فعالیت تجار در سال‌های گذشته محدود شود.

وی افزود: این معضل در استان اردبیل به واقع مشاهده می‌شود تا جایی که آمارهای تجارت این استان قابل طرح نیست.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به برخی مشکلات و موانع تجارت در اردبیل افزود: از جمله اینکه با وجود الکترونیکی شدن خدمات گمرکات همچنان بوروکراسی در گمرک بیله سوار به قوت خود باقی است.

پورسلیمان با اشاره به اینکه نبود کامیون‌های یخچال دار موجب شده تجار اردبیلی از گمرک آستارا تجارت خود را انجام دهند، اضافه کرد: علاوه بر این شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل در اردبیل تا به امروز فعال نشده است.

وی به نبود انبارهای عمومی تا دو سال قبل در اردبیل اشاره و تأکید کرد: استفاده از انبارهای عمومی نیز هزینه قابل توجه برای تجار به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: مجموعه این عوامل موجب شده تجار اردبیل به گمرک آستارا مراجعه کنند و وضعیت تجارت و صادرات استان اردبیل مطلوب نباشد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان به اعمال برخی محدودیت‌ها از سوی کشور جمهوری آذربایجان اشاره و تأکید کرد: به عنوان مثال گفته می‌شود که برخی کالاها نباید از گمرک بیله سوار صادر شود.

پورسلیمان با اشاره به ایجاد برخی محدودیت‌ها در خود استان ادامه داد: امروز ما وارث صادراتی هستیم که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.