رفع معضل خشونت از رویکردهای اصلی در رفع آسیب های اجتماعی است
رفع معضل خشونت از رویکردهای اصلی در رفع آسیب های اجتماعی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رسول بیات ظهر دوشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، افزود: وقوع جرم در جامعه دلایل مختلفی دارد که باید شناسایی شود و برخی از کوتاهی‌ها موجب  شده که آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کند.  وی  تصریح کرد: شناسایی و رفع معضل خشونت از رویکردهای اصلی در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رسول بیات ظهر دوشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، افزود: وقوع جرم در جامعه دلایل مختلفی دارد که باید شناسایی شود و برخی از کوتاهی‌ها موجب  شده که آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کند. 

وی  تصریح کرد: شناسایی و رفع معضل خشونت از رویکردهای اصلی در رفع آسیب های اجتماعی است و در این میان  دولت هم بر رفع این معضلات تاکید دارد و کمیته‌های رفع معضل خشونت به صورت تخصصی تشکیل شده و  آسیب‌های اجتماعی شناسایی می شود.

بیات افزود: استان زنجان در خشونت وضعیت مناسبی ندارد و این موضوع نگران کننده است و باید برای رفع این معضلات برنامه ریزی شود و  تقویت و تعمیق باورهای دینی و معرفتی بسیار مهم است و در کاهش انواع خشونت در جامعه می تواند مثمر ثمر باشد.

فرماندار زنجان گفت: با وجود اینکه ظرفیت های معنوی خوبی داریم ولی فضیلت‌های اخلاقی در جامعه در حال کاهش است و باید ببینیم چرا فضیلت‌های اخلاقی کم شده است.

بیات تاکید کرد: امروز اعتماد اجتماعی بین مردم و مردم  و دولت به پایین‌ترین حد رسیده و امروزه گسست اجتماعی در جامعه در حال افزایش بوده و  گسست بین شهری و روستایی و بالادستی و پایین دستی هم بسیار است.

وی افزود: خواسته یا ناخواسته ما جامعه افسرده‌ای داریم و این امر شامل مدیران و شهروندان است و باید مورد توجه قرار گیرد. 

فرماندار زنجان  به ریشه‌یابی مشکلات در جامعه تاکید کردو گفت: در حال حاضر ما در جامعه فقط شاهد خشونت‌های فیزیکی نیستیم، بلکه شاهد خشونت‌های کلامی، سیاسی، بصری را داریم. 

بیات با بیان اینکه خشونت در جامعه روبه افزایش است، افزود: خشونت کلامی،فیزیکی، بصری، فکری و سیاسی موضوعات جدیدی است که باید بر کاهش این معضلات در جامعه به جد وارد شد.