صنایع از نیروهای بومی برای تامین نیروی انسانی استفاده کنند
صنایع از نیروهای بومی برای تامین نیروی انسانی استفاده کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سید مرتضی خاتمی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان افزود: شرکت هایی در این استان وجود دارند که صادرات محور نیستند، در حالی که کشور به تولید صادرات محور نیاز دارد تا بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد.وی یادآورشد: آنچه که در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سید مرتضی خاتمی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان افزود: شرکت هایی در این استان وجود دارند که صادرات محور نیستند، در حالی که کشور به تولید صادرات محور نیاز دارد تا بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد.
وی یادآورشد: آنچه که در اسناد بالادستی پیش بینی شده، تولید بازار محور، بهره ور و توسعه گراست که باید در دستور کار تمام تولیدکنندگان کشور قرار گیرد.
خاتمی بر لزوم شفافیت در مسائل مالی تولید و نظارت در بخش خصوصی و دولتی تاکید و اظهار کرد: تمامی مسئولان خصوصی و دولتی روزری از صحنه بازی کنار خواهند رفت اما باید چنان رفتار و عملکردی داشته باشند که حداقل آرامش وجدان را برای خود به میراث ببرند.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه صنایع بزرگ به خصوص صنایع فعال در حوزه معدن به مدیریت نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: از انصاف و عدالت به دور است که این صنایع در محلی مستقر شوند که مردم از آلایندگی و تبعات فعالیت آن رنج ببرند اما سهمی در اشتغال و تولید آن نداشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تولیدکنندگان و صادرکننده متوجه قاعده هرم اقتصاد که همان نیروی کار و کارگر است، نباشند، به حتم رو به زوال حرکت خواهند کرد.
خاتمی خواستار توجه صنایع به پیوست زیست محیطی سرمایه گذاری خود شد و تمام مردم و فعالان اقتصادی را در مقابل نسل کنونی و آینده مسئول برشمرد.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تضییع حقوق مردم را نمی پذیریم و باید در کنار حمایت از تولید به حقوق مردم توجه کرد و خواهان برقراری عدالت اجتماعی بود.
رئیس سازمان صنعت، معادن و تجارت استان زنجان هم در ادامه این مراسم گفت: امسال هشت کشور جدیدی به عنوان کشورهای مقصد محصولات صادراتی این استان شناسایی شد.
ناصر فغفوری بر لزوم توجه صادرکنندگان به بسته های صادراتی تاکید کرد و افزود: این بسته ها، جوایز صادراتی و امکانات خوبی را برای صادرکنندگان پیش بینی کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان هم در ادامه این جلسه خواستار تغییر نگرش مسئولان مالیاتی این استان شد و اظهار کرد: به جای آنکه هیات های اقتصادی اعزام و تور صنعتی برگزار کنیم، بهتر است هر یک از بنگاه های اقتصای یکی از ممیزان مالیاتی را در واحد صادراتی خود به کار گیرند تا مسئولان امور مالیاتی با سختی ها و پیچیدگی های صادرات آشنا شوند.
غلامحسین جمیلی تصریح کرد: در صورتی که امور مالیاتی خواستار برقراری عدالت مالیاتی است بهتر است در کنار تحت فشار قرار دادن مودیان خوش حساب، برای شناسایی انگل های اقتصادی و فرارهای مالیاتی دست به کار شود.
وی با بیان اینکه ۶۴ درصد مدیران بنگاه های اقتصادی استان زنجان جوانان زیر ۴۰ سال هستند، بر لزوم توجه به حضور جوانان در عرصه های مختلف و تربیت مدیران آینده تاکید کرد.
در پایان این مراسم علاوه بر رونمایی از کتاب طرح ممیزی صادراتی استان زنجان، از صادرکنندگان نمونه این استان هم تجلیل شد.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار:رویا رفیعی