علم لازم تغذیه در هیئت های ورزشی وجود ندارد
علم لازم تغذیه در هیئت های ورزشی وجود ندارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی جوان ظهر دوشنبه در مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی، افزود: کار هیئت پزشکی ورزشی خدمت رسانی و پشتیبانی تمام هیئت های ورزشی از لحاظ پزشکی و سلامتی است. وی با بیان اینکه هیئت پزشکی و ورزشی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد، ادامه داد: فضا […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی جوان ظهر دوشنبه در مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی، افزود: کار هیئت پزشکی ورزشی خدمت رسانی و پشتیبانی تمام هیئت های ورزشی از لحاظ پزشکی و سلامتی است.

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی و ورزشی وظیفه سنگینی را بر عهده دارد، ادامه داد: فضا برای توسعه فعالیت ها به لحاظ کمی و کیفی در هئیت پزشکی ورزشی زیاد است و باید از این موقعیت به بهترین شکل استفاده کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: رشد و پیشرفت هیئت های ورزشی از نظر کمی و کیفی  نیاز به عملکرد هیئت پزشکی دارد و در این میان آموزش در زمینه کاهش آسیب های ورزشی بسیار مهم است و باعث می شود که آسیب های ما به صفر برسد.

جوان با تاکید بر اینکه در آموزش باید نوع ارائه خدمات تغذیه و قرار دادن آخرین یافته های علمی و پزشکی به خوبی مورد توجه قرار گیرد، افزود: برخی باشگاه ها به دلیل ناآشنایی ورزشکاران با علم تغذیه و آماده سازی، آسیب زا شده اند و علم لازم تغذیه در هیئت های ورزشی وجود ندارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان ابراز کرد: باید اطلاعات لازم در خصوص استفاده از تغذیه مناسب برای ورزشکاران به مربیان ارائه شود و در این زمینه هیئت پزشکی ورزشی باید بیشتر تلاش کند و برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

جوان با بیان اینکه خوشبختانه دوپینگ در بین ورزشکاران زنجانی کم است، گفت: استان زنجان نسبت به سایر استانها در زمینه استفاده ورزشکاران از مواد نیروزا پاک است و این معضل باید ریشه کن شود چرا که تبعات اجتماعی بدی را به دنبال دارد.