۱۷۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی زنجان کتابخانه کلاسی ندارند
۱۷۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی زنجان کتابخانه کلاسی ندارند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمود عباسی صبح دوشنبه در آیین نذر کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بر ترویج امر کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید برای تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی کرد. وی اظهار کرد: ۱۷۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی در استان زنجان کتابخانه کلاسی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمود عباسی صبح دوشنبه در آیین نذر کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بر ترویج امر کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید برای تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار کرد: ۱۷۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی در استان زنجان کتابخانه کلاسی ندارند و نرم سرانه کتاب به ازای هر دانش‌آموزان در استان زنجان از نرم کشوری عقب‌تر است و باید سرانه کتاب تقویت شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان به وضعیت کتابخانه‌ها در مدارس استان زنجان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۵۰ مدرسه در استان زنجان دارای کتابخانه مستقل و مشترک است.

عباسی تاکید کرد: کتابخوانی در رشد تفکر و توسعه نگرش دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارد  و باید کتاب‌های غیردرسی متناسب با سن دانش‌آموزان در مدارس وجود داشته باشد.

وی به توسعه کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: تحقق این امر نیز باعث توسعه کتابخوانی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، به نقش مؤثر خانواده در امر کتابخوانی اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها در زمینه تشویق دانش‌آموزان به امر کتابخوانی بسیار موثر هستند.

عباسی ابراز کرد: باید در بین دانش‌آموزان احساس نیاز به مطالعه کتاب ایجاد شود و این امر باعث تقویت و تعمیق فرهنگ کتابخوانی می‌شود و آموزش و پرورش تعداد زیادی کتاب را به کتابخانه‌های مدارس روستایی چهارده‌گانه اهدا کرده است.