چمن سلطانیه قابلیت تبدیل به قطب سوارکاری را دارد
چمن سلطانیه قابلیت تبدیل به قطب سوارکاری را دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، رحیم حسنی صبح امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر ورزش و جوانان از پروژه‌های ورزشی شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹ درصد از درآمد فرانسه و ۱۰ درصد از درآمد ناخالص ترکیه از طریق سوارکاری کسب می‌شود، به نظر می‌رسد سلطانیه با داشتن […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، رحیم حسنی صبح امروز در حاشیه بازدید معاون وزیر ورزش و جوانان از پروژه‌های ورزشی شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹ درصد از درآمد فرانسه و ۱۰ درصد از درآمد ناخالص ترکیه از طریق سوارکاری کسب می‌شود، به نظر می‌رسد سلطانیه با داشتن شرایط مناسب برای این رشته ورزشی می‌تواند در این مسیر حرکت کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های درآمدی ورزش سوارکاری، تصریح‌ کرد: درآمدهای گردشگری – ورزشی از جمله درآمدهای حاصله از این ورزش است. هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ راس اسب در شهرستان سلطانیه وجود دارد که این تعداد جدای از اسب‌های سایر مناطق استان است.

حسنی با اشاره به اینکه همه زعمای سوارکاری در کشور اعتقاد دارند چمن سلطانیه بهترین مکان برای این رشته است، تصریح کرد: محل قرار گرفتن این چمن نیز به لحاظ گردشگیری موقعیت مناسبی دارد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه قرار بود پیست سوارکاری سلطانیه یک پروژه در حد کشوری و بین‌المللی باشد، عنوان کرد: ولی متاسفانه این پروژه ناتمام باقی مانده است.

محمد عزیزی با اینکه این پروژه مصوبه کشوری داشته و برای آن ردیف اعتباری نیز پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: مالکیت این زمین از منابع‌طبیعی به دولت واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این بازدید با اشاره به نقش چمن سلطانیه و منحصر به فرد بودن این چمن، گفت: این زمین به دلیل داشتن شیب صفر همیشه دارای شرایط مناسب است.

جواد رحمتی تصریح کرد: برای جلوگیری از خشک شدن چمن طبیعی سلطانیه حفر چاه عمیق نیز در این منطقه اتفاق افتاده است.

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از پروژه‌های ورزشی شهرستان سلطانیه از جمله استخر سرپوشیده سلطانیه که از سال ۱۳۹۲ در دست ساخت است، بازدید کرد.

این پروژه هم‌اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد و در صورت تخصیص اعتبار تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام