نماینده ارومیه: اتلاف صدها هزارتن سیب درختی در آذربایجان‌غربی تبعات بدی به‌دنبال دارد
نماینده ارومیه: اتلاف صدها هزارتن سیب درختی در آذربایجان‌غربی تبعات بدی به‌دنبال دارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، روح‌الله حضرت‌پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی در آذربایجان غربی آغاز شده است، اظهار داشت: ما شاهد ظلم در حق کشاورزان آذربایجان غربی به دلیل عدم برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی هستیم. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، روح‌الله حضرت‌پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با بیان اینکه شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی در آذربایجان غربی آغاز شده است، اظهار داشت: ما شاهد ظلم در حق کشاورزان آذربایجان غربی به دلیل عدم برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی هستیم. این در حالی است که کشاورزی در آذربایجان غربی نقش اول را در اقتصاد استان دارد و اگر به آن بی توجهی شود، ناامیدی،‌ مهاجرت به حاشیه شهرها، ایجاد مشاغل کاذب و افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله تبعات آن خواهد بود.

وی افزود: آذربایجان قطعه‌ای از ایران است که در برهه‌های مختلف نقش آفرین و حماسه ساز بوده اما امروز در آتش بی مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد. پیش از آنکه اتلاف صدها هزار تن سیب درختی در کنار جاده‌های استان چهره نظام را مخدوش کند، امیدواریم دولت و وزارت جهاد کشاورزی به داد مردم و باغداران برسد و به وعده‌های خود عمل کند و سیب و انگور آذربایجان غربی را نجات دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید هر صد گرم سیب درختی ۷۰ لیتر آب شیرین مصرف می کند،‌ یادآور شد: همین سیب به جای اینکه به عنوان محصول بومی باعث رونق و توسعه کشاورزی باشد تابلوی غم انگیز فلاکت مردم آذربایجان غربی است. امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید شده در حالی که بنا به اعلام مسئولین گمرک فقط ۲۰ هزار تن صادر شده است.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: کشاورزان مجبورند محصولات باغی بویژه سیب را پیش از موعد بچینند و آن را کنار جاده‌ها بریزند تا به نام زیر درختی به نازل‌ترین قیمت آن را بفروشند و گاهی با شرایط نسیه چندین ماهه محصولات خود را وارد بازار کنند. این حال و روز تولید کننده های ماست و ما امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی توجه بیشتری به وضعیت آنها داشته باشد.

علی مطهری که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، در این باره گفت که ما هم به وزیر جهاد کشاورزی توصیه می کنیم به این تذکر ایشان حتما توجه داشته باشند.

انتهای پیام