توجه به نیاز مخاطبان جوان در تامین منابع جدید کتابخانه ها
توجه به نیاز مخاطبان جوان در تامین منابع جدید کتابخانه ها

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با بیان اینکه زنجان در بهره مندی از کمک‌های خیران در بخش های مختلف ظرفیت های مناسبی دارد، افزود: این ظرفیت در بخش کتابخانه های استان بخوبی بکارگیری نشده و باید استفاده حداکثری از آن […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با بیان اینکه زنجان در بهره مندی از کمک‌های خیران در بخش های مختلف ظرفیت های مناسبی دارد، افزود: این ظرفیت در بخش کتابخانه های استان بخوبی بکارگیری نشده و باید استفاده حداکثری از آن انجام شود.
وی به ضرورت همراهی همه دستگاههای فرهنگی استان در امر توسعه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای در اختصاص اعتبارات به دستگاههای فرهنگی دارد و لازم است دستگاهها نیز در کنار یکدیگر در پیشبرد برنامه های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز در این جلسه به برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب در استان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۳۰۰ برنامه طی هفته کتاب و کتابخوانی در سطح ۹۲ کتابخانه عمومی سطح استان اجرا می شود.
۲۰ تا ۲۶ آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
امیرعلی نیکبخش افزود: تجلیل از کتابداران و کتابدوستان، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقات فرهنگی و نشست های کتابخوان از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان زنجان است.
وی با بیان اینکه سال گذشته از پیش بینی در آمد ۱۳۰ میلیارد ریالی از منابع درآمدی انجمن کتابخانه های عمومی استان، حدود ۹۰ درصد آن محقق شد، اظهار کرد: میزان درآمد برای سال جاری نیز حدود ۱۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، نیم درصد شهرداری ها، حق عضویت، کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی پیش بینی شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، هم اکنون ۹۲ باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان فعال هستند که ۳۵ باب آن در روستاها قرار دارد.
در زمان حاضر بالغ بر ۷۶ هزار نفر در این استان در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان ۷٫۵درصد جمعیت استان را شامل می شود.
۷۳۱۲/۸۰۶۸
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش