افزایش ۱۰۰۰ تخت به تعداد تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی
افزایش ۱۰۰۰ تخت به تعداد تخت های بیمارستانی آذربایجان غربی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی گفت: پایین بودن تعداد تخت های بیمارستانی از میانگین کشوری و فرسوده بودن آنها دو مشکل اساسی تخت ها در استان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی گفت: پایین بودن تعداد تخت های بیمارستانی از میانگین کشوری و فرسوده بودن آنها دو مشکل اساسی تخت ها در استان می باشد .

وی افزود: در طی چند سال اخیر اقداماتی در جهت افزایش تختها داشتیم از جمله ۱۴۳ تخت ویژه راه اندازی شد و خوشبختانه چند بیمارستان نیز بزودی آماده بهره برداری می شوند که می توان به بیمارستانهای ۳۲ تختخوابی چالدران ، ۲۱۶ تختخوابی خوی ، ۲۵۰ تختخوابی آیت الله خویی ، ۶۴ تختخوابی تکاب ، بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه (س) میاندوآب ، طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با ۴۸ تخت ویژه و ۷۰ تخت بستری و ۷۰ تخت اوژانس و تحت نظر اشاره کرد و همچنین بیمارستان شاهیندژ که برای سال آینده هدف گذاری شده است لذا تا پایان سالجاری ۱۰۰۰ تخت در استان به بهره برداری خواهد رسید و بی شک در شاخص تخت بیمارستانی شاهد ارتقا خواهیم بود .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  یادآور شد: توسعه بیمارستان امام (ره) ارومیه با بیش از ۱۸۰۰۰ متر مربع زیربنا در نوع خود در کشور بی نظیر بوده وتقریبا رو به اتمام است و با این برنامه ها انشالله تعداد تختهای ما به میانگین کشوری خواهد رسید البته باید بگویم به دلیل فرسوده بودن تختهای بیمارستانی  موجود هنوز کار زیاد است.

تحول در زیرساختهای سلامت آذربایجان غربی

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث سلامت از سال ۱۳۹۳ بدون اغراق تحولی که در زیر ساختها پیش آمده بی سابقه است بطوری که در ۱۲ شهرستان کلینیک تخصصی بهره برداری شده و ۴ شهرستان دیگر نیز آماده بهره برداری است، در ۱۳ شهرستان ۱۰۰ تخت ال دی آر ( واحد های تک نفره زایمان طبیعی ) راه اندازی گردیده و در میاندوآب پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی دارد و همچنین  7 مرکز غربالگری بیماری سرطان در شهرستانها راه اندازی و یا در حال احداث می باشد . ضمناً پروژه توسعه و استاندارد سازی بخشهای اورژانس بیمارستان های امام خمینی (ره) ارومیه ، قمربنی هاشم خوی و امام خمینی (ره) مهاباد در حال انجام بوده و در بیمارستانهای سردشت و نقده به بهره برداری رسیده است .

بهسازی فضاهای بیمارستانی و تجهیزات

حسنی گفت:در مجموع ۴۰ میلیارد تومان برای بهسازی فضای های فیزیکی بیمارستانها و بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستانی از جمله خرید ۴ دستگاه ام آر ای، سی تی آنژیو، آنژیوگرافی، ۷ دستگاه سی تی اسکن، ۱۰ دستگاه اکوکاردیوگرافی، ۱۵ دستگاه سونوگرافی هزینه گردیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن یادآوری این موضوع که سالانه حدود ۸۰ الی ۹۰ نفر نیروی متخصص و فوق تخصص به شهرستانها اعزام می شوند گفت: متاسفانه هنوز در بعضی رشته ها مثل متخصص رادیو لوژی و جراح مغز و اعصاب  مشکل داریم که تلاش می کنیم در حد امکان از مشکلات مربوطه جلوگیری کنیم .

وی تصریح کرد : تخصصهای اصلی که پایه هستند یعنی گروه جراحی عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی، داخلی و کودکان در تمام شهرستانها هستند.

حسنی همچنین گفت : از نظر نیروی انسانی هم در حوزه درمان ۶۳۴ نفر نیروی شرکتی و ۶۰۰ نفر بصورت استخدامی بکارگیری شده و در آینده نزدیک هم پانصد و اندی نیز نیرو طی آزمون استخدام خواهد شد.