بانوی ارومیه درجه A داوری جهانی کاراته را کسب کرد
بانوی ارومیه درجه A داوری جهانی کاراته را کسب کرد

جواد سلیمی روز سه شنبه در حاشیه ورود نام آوران کاراته آذربایجان غربی به فرودگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کلاس داوری بود و توانست بالاترین سطح داوری جهانی را از آن خود کند. وی با اشاره به کسب مدال طلای مسابقات جهانی […]

جواد سلیمی روز سه شنبه در حاشیه ورود نام آوران کاراته آذربایجان غربی به فرودگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وی تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کلاس داوری بود و توانست بالاترین سطح داوری جهانی را از آن خود کند.
وی با اشاره به کسب مدال طلای مسابقات جهانی کاراته در بخش جوانان توسط یکی از ورزشکاران این استان، گفت: ‘ باربد صداقت’ تنها طلای کاروان مردان کشور را در مسابقات اسپانیا کسب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه این مسابقات یکی از کم نظیرترین مسابقات بین المللی بود، ابراز امیدواری کرد تا این قهرمان جهان راهی مسابقات المپیک آرژانتین شود.
سلیمی با اشاره به برنامه های هیات برای قهرمانان کاراته این استان، گفت: حضوری پرقدرت در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ المپیک توکیو و ۲۰۲۴ پاریس از مهمترین هدفگذاری های هیات کاراته آذربایجان غربی است.
باربد صداقت، عضو تیم ملی کاراته جوانان و قهرمان رقابت های جهانی اسپانیا نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: سطح مسابقات بسیار عالی بود و توانستم با غلبه بر رقیبانی از کشورهای گرجستان، بولیوی، مصر و روسیه به مرحله نهایی این دوره از مسابقات راه پیدا کنم و رقیب مراکشی خود را نیز در دیدار پایانی با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادم و بر سکوی نخست ایستادم.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا رقابت های کاراته قهرمانی جهان از سوم آبان سال جاری به مدت پنج روز با حضور یکهزار و ۷۱۰ ورزشکار از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در رده های نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در شهر ‘تنریف’ اسپانیا برگزار شد.
در این رقابت ها این کاراته کای تکابی/ باربد صداقت/ در وزن منفی ۷۶ کیلوگرم توانست نخستین مدال طلای ایران را به نام خود ثبت کند؛ این ورزشکار پیشتر در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و جام وحدت و دوستی ارومیه به مقام قهرمانی دست یافته بود.
۸۱۳۵/ ۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی