سرمایه گذاری بیش از ۱۳ میلیارد ریالی در بخش تولیدات دام و طیور زنجان
سرمایه گذاری بیش از ۱۳ میلیارد ریالی در بخش تولیدات دام و طیور زنجان

رحمان رستمخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در واحدهای صنعتی دام، طیور و دامداری های کوچک روستایی استان زنجان تولید می شود.وی خاطرنشان کرد: از ۲۵۰ هزار تن ظرفیت تولید فرآورده های خام دامی در استان زنجان، ۱۸۸ هزار تن […]

رحمان رستمخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه ۲۵۰ هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در واحدهای صنعتی دام، طیور و دامداری های کوچک روستایی استان زنجان تولید می شود.
وی خاطرنشان کرد: از ۲۵۰ هزار تن ظرفیت تولید فرآورده های خام دامی در استان زنجان، ۱۸۸ هزار تن شیر، ۳۷ هزار تن گوشت طیور، ۱۶ هزار تن گوشت دام، هفت هزارو ۷۰۰ تن تخم مرغ و ۸۰۵ تن نیز عسل تولید و روانه بازار مصرف می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۰ واحد صنعتی تولید دام و طیور و دامداری های کوچک روستایی در این استان فعال است که از این تعداد یکهزار و ۵۰۹ واحد دامداری کوچک روستایی، ۲۹۸ واحد دامداری صنعتی و ۲۸۳ واحد نیز واحدهای صنعتی طیور است.
رستمخانی تاکید کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۱۳۶ نفر در این واحدها فعال مشغول به کار هستند.
به گفته وی، شهرستان های خدابنده و زنجان به ترتیب بیشترین، ایجرود و خرمدره نیز کمترین تولید گوشت قرمز، شهرستان های ابهر و زنجان نیز بیشترین تولید گوشت طیور در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: شهرستان های خدابنده، ابهر و زنجان به ترتیب در تولید شیر، تخم مرغ و عسل بیشترین عملکرد را در استان داشته اند.
رستمخانی خاطرنشان کرد: طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری ۱۲۵ هزار تن انواع فرآورده های خام دامی بیان شده در این استان تولید شده که بر اساس پیش بینی های انجام شده طی ۶ ماهه دوم سال نیز میزان تولیدات همین میزان خواهد بود که با راه اندازی واحدهای صنعتی دام و طیور جدید میزان تولید افزایش پیدا خواهد کرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، طی سال ۹۵، ۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال ۹۴، رشد ۳۴ درصدی داشت.
طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری بیش از ۱۳ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ دلار انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ۱۶ کشور دنیا صادر شد.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی