نشست اقتصادی اتاق های بازرگانی سلماس و وان ترکیه برگزار شد / تاکید بر توسعه بازارچه های مرزی در افق تجاری ایران با ترکیه
نشست اقتصادی اتاق های بازرگانی سلماس و وان ترکیه برگزار شد / تاکید بر توسعه بازارچه های مرزی در افق تجاری ایران با ترکیه

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا جواد جبارزاده، سرپرست فرمانداری سلماس در این نشست گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی سلماس در آینده نه چندان دور می تواند نقش مهمی در توسعه تجارت بین وان و سلماس را فراهم کند.نجدت تقوا، رئیس اتاق بازرگانی وان ترکیه نیز پس از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا جواد جبارزاده، سرپرست فرمانداری سلماس در این نشست گفت: راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی سلماس در آینده نه چندان دور می تواند نقش مهمی در توسعه تجارت بین وان و سلماس را فراهم کند.
نجدت تقوا، رئیس اتاق بازرگانی وان ترکیه نیز پس از بازارچه مرزی کوزه رش سلماس از این بازراچه به عنوان بهترین پتانسیل برای شناساندن و رفت و آمد تجار ترک با طرف ایرانی یاد کرد و گفت: استعدادهای منطقه کوزه رش سلماس به صورت کامل ارزیابی شده است و در آینده نزدیک در جهت بازگشایی این بازارچه و بازارچه گلینجک ترکیه در هیات مرکزی تصمیم گیری می شود.
تقوا با اشاره به دیدار ریاست جمهوری دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه با تاکید بر این که ایران مهم ترین دروازه ترکیه به آسیاست، گفت: تحقق هدفگذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری بین ایران و ترکیه با تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری استان های مرزی بین ۲ کشور میسر می شود.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا بازارچه مرزی کوزه رش – گلینجک در مرز ۲ کشور ایران و ترکیه و در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای کوزه رش، مرکز دهستان شناتال بخش کوهسار این شهرستان واقع است.
مجوز بازگشایی این بازارچه برابر تصویب نامه مورخه بهمن ماه ۱۳۸۳ شمسی توسط هیات وزیران به وزارت کشور ارسال شده است.
بازارچه مرزی کوزه رش در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر سلماس، ۱۲۵ کیلومتری ارومیه، ۲۰۰ کیلومتری تبریز، ۳۹ کیلومتری شهر باشقالا و ۱۴۲ کیلومتری شهر وان کشور ترکیه واقع شده است.
طبق برآوردها اجرا و بهره برداری از این بازارچه مرزی نویدبخش ایجاد اشتغال برای هزاران نفر از مردم محروم و تلاشگر مناطق مرزی بخش کوهسار و مرکزی این شهرستان خواهد بود و تاثیرات مثبت شگرفی در مسیر توسعه اقتصادی و امنیت پایدار برای منطقه فراهم می کند.
این بازارچه در ادامه اتوبان های مراکز استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واقع شده است و می تواند به جهت نزدیکی به مراکز هر ۲ استان خدمات تجاری ارایه دهد.
۷۱۵۶/ ۳۰۷۲
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی