نبود گمرک تخصصی تجار اردبیلی را به سمت گمرکات دیگر سوق می‌دهد
نبود گمرک تخصصی تجار اردبیلی را به سمت گمرکات دیگر سوق می‌دهد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین پیرموذن پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: متأسفانه گمرک بیله سوار عنوان تخصصی ندارد و به همین دلیل اغلب تجار برای صادرات کالاهایی که تحت عنوان تخصصی است مجبور به استفاده از گمرکات دیگر از جمله آستارا می‌شوند. وی افزود: این […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین پیرموذن پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: متأسفانه گمرک بیله سوار عنوان تخصصی ندارد و به همین دلیل اغلب تجار برای صادرات کالاهایی که تحت عنوان تخصصی است مجبور به استفاده از گمرکات دیگر از جمله آستارا می‌شوند.

وی افزود: این موضوع گله‌مندی متعددی برای تجار به دنبال داشته و گاهی  در صدور کالاهای معمولی که تخت عنوان تخصصی شناخته می‌شود نیز دچار مشکل می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی استان تأکید کرد: این موضوع مشکلاتی را برای استان مرزی اردبیل به دنبال دارد و انتظار می‌رود تخصصی سازی گمرک بیله سوار قویاً در دستور کار قرار گیرد.

پیرموذن همچنین به ضرورت اعمال تخفیفات گمرکی در گمرک بیله سوار تأکید و اضافه کرد: این صحیح نیست که در گمرک آبادان و خوزستان شاهد تخفیف باشیم اما در گمرک استان محرومی مانند اردبیل هیچ تخفیفی اعمال نشود.

وی متذکر شد: متأسفانه برخی موانع صادرات چمدانی نیز از گمرک اردبیل برداشته نشده است و این در حالی است که صادرات چمدانی سهم قابل‌توجهی در کل صادرات استان دارد.

وی خواستار ارتقا گمرک بیله سوار و رفع مشکلات آن شد و افزود: انتظار می‌رود دغدغه‌های بخش خصوصی در صادرات مورد توجه قرار گیرد.