۷۸ درصد کودکان زنجانی تحت پوشش طرح سنجش بینایی قرار می گیرند
۷۸ درصد کودکان زنجانی تحت پوشش طرح سنجش بینایی قرار می گیرند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال در مهد کودک رفاه زنجان، افزود: یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی پیشگیری بوده و پیشگیری از نابینایی مردم یکی از این برنامه ها است.  وی اظهار کرد: طرح سنجش بینایی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه غربالگری سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ سال در مهد کودک رفاه زنجان، افزود: یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی پیشگیری بوده و پیشگیری از نابینایی مردم یکی از این برنامه ها است. 

وی اظهار کرد: طرح سنجش بینایی چند سال است که اجرا می شود ولی متاسفانه تنبلی چشم خود از علل نابینایی و کم بینایی افراد است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته ۷۵ درصد کودکان سه تا شش سال تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند و این تعداد شامل ۴۲ هزار کودک سه تا شش سال بود و طی سالجاری ۵۹ هزار نفر  کودک تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که ۷۸ درصد از کودکان سه تا شش سال را شامل می شود. 

محمدی قیداری تاکید کرد: در سال‌جاری ۱۰۸ مهد کودک، ۱۲ پایگاه دائمی و ۳۶۰ پایگاه غیر دائمی برای سنجش کودکان پیش‌بینی شده است و طی سال گذشته ۳۸ هزار کودک سالم و چهار هزار نفر نیز به بینایی سنجی ارجاع داده شدند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح اجرا می‌شود و  سطح نخست سنجش ابتدایی است که در پایگاه‌های پیش‌بینی شده انجام می‌شود و در سطح دوم بینایی سنجی افرادی که مشکوک تشخیص داده شده‌اند دوباره توسط متخصصان مورد سنجش قرار می‌گیرند و در این زمینه با هفت مرکز قرارداد منعقد شده و سطح سوم برای افرادی پیش‌بینی شده که دارای مشکلات بینایی هستند. 

محمدی قیداری گفت: ارائه خدمات توانبخشی خدماتی از جمله دادن عینک و تجهیزات توانبخشی از جمله خدماتی است که توسط بهزیستی به افراد دارای مشکل بینایی در مدارس ارائه می‌شود.