تمام دستگاه ها همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشند
تمام دستگاه ها همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه باید رسانه ها در بحث جذب سرمایه گذار همکاری لازم را داشته باشند، افزود: رسانه ها نباید فضای استان را برای حضور سرمایه گذاران، نا امن و پر چالش جلوه دهند. […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه باید رسانه ها در بحث جذب سرمایه گذار همکاری لازم را داشته باشند، افزود: رسانه ها نباید فضای استان را برای حضور سرمایه گذاران، نا امن و پر چالش جلوه دهند.

وی ادامه داد: نباید با قضاوت های نادرست، فضای استان را به گونه ای نشان داد که سرمایه گذاران برای حضور در زنجان، احساس امنیت نداشته باشند.

درویش امیری اظهار کرد: ورود یک سرمایه گذار به استان زنجان نه تنها در توسعه و پیشرفت استان موثر است، بلکه در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی هم موثر خواهد بود.

استاندار زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت ها و زیر ساختهای لازم برای جذب سرمایه گذار را دارد و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. 

درویش امیری تاکید کرد: طی سال گذشته ۲۶۶ میلیارد تومان بدهی مالیاتی را تقسیط کردیم که این میزان همانند ارائه یک وام  بلاعوض است و ۳۵ میلیارد تومان بخشودگی داشتیم که همه این اقدامات در راستای حمایت از سرمایه گذار بوده است و ما بخشودگی در سایر بخشها را داشتیم و  همه ما برای بخش خصوصی کار می کنیم. 

وی گفت: باید از ورود سرمایه گذار استقبال کرده و همه شرایط را برای استقرار سرمایه گذاری در استان فراهم کنیم چرا که سرمایه گذار برای توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال هزینه می کند و در این میان تمام دستگاهها باید همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشند. 

استاندار زنجان ابراز کرد: سرمایه گذار با سرمایه ای که دارد در استان فضای کسب و کار را ایجاد کرده و اشتغال و اقتصاد را را تقویت می کند و در این میان رسانه ها نباید بدون منابع موسق گزارشی را منعکس کنند که نادرست باشد و این اصلا خوب نیست و سرمایه گذاران را فراری می دهد. 

درویش امیری به حجم بالای بخشودگی‌ جرایم در حوزه تامین‌ اجتماعی و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری، ۷۸۰ فقره تسهیلات به ارزش ۳۲۵ میلیارد تومان به طور مستقیم و بدون ثبت در سامانه بهین‌یاب و از محل اعتبارات شبکه بانکی استان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است که این رقم، نشان دهنده عملکرد مطلوب و همراهی شبکه بانکی با واحدهای تولیدی است، اما با توجه به اقدامات گسترده ای که در سال گذشته در استان صورت گرفت، انتظار می رود در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در سالجاری، تسریع لازم انجام شود.

استاندار زنجان گفت: صادرات استان طی ۶ ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، حدود ۳۶ درصد رشد داشته است.

درویش امیری ابراز کرد: میزان صادرات استان زنجان طی سال گذشته، ۴۷۵ میلیون دلار بود و این در حالی است که صادرات استان برای امسال، ۵۵۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است که انتظار می رود با اقدامات انجام شده، این اهداف محقق شود.

وی افزود:  استان زنجان در بیش از ۱۰ شاخص در ارزیابی محیط کسب و کار از میانگین کشوری بالاتر است.