ساماندهی ۱۷۸ هکتار سکونتگاه وبافت ناکارآمد شهری زنجان نیازمند همکاری مردم
ساماندهی ۱۷۸ هکتار سکونتگاه وبافت ناکارآمد شهری زنجان نیازمند همکاری مردم

صمد هاشملو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر واحدهای مسکونی درسکونتگاهها و بافت ناکارآمد شهری بدون توجه به اصول مهندسی احداث شده اند و این موضوع به نوبه مشکلات و معضلاتی را ایجاد کرده است.وی، اسلام آباد، نجف آباد، خان دره (کوی وحدت)، سایان، شهدا، گولجیک آباد و فاطمیه را هفت […]

صمد هاشملو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر واحدهای مسکونی درسکونتگاهها و بافت ناکارآمد شهری بدون توجه به اصول مهندسی احداث شده اند و این موضوع به نوبه مشکلات و معضلاتی را ایجاد کرده است.
وی، اسلام آباد، نجف آباد، خان دره (کوی وحدت)، سایان، شهدا، گولجیک آباد و فاطمیه را هفت منطقه دارای سکونتگاه و بافت ناکارآمد شهری زنجان ذکر کرد که ساکنان آنها با مشکلات متعددی روبرو هستند.
هاشملو خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای سکونتگاه های غیر رسمی در قطعات کمتر از ۲۰۰ متر ساخته شده اند و از طرفی به تامین خدمات عمومی بویژه روبنایی توجه نشده است.
وی اضافه کرد: بیشتر سکونتگاههای اعلام شده کمبود مراکز آموزشی، تفریحی و حتی فضای سبز دارند و جلوه ای ناخوشایند را در برابر مخاطبان بوجود می آورد و موضوعی نیز که باید توجه داشت این است که آسیبهای متعددی از قبیل وقوع حوادث غیر مترقبه مانند زلزله تهدید می کند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۸۵ جمعیتی بالغ بر ۶۹ هزار و ۶۵۹ نفر در این نوع سکونتگاهها و بافت نا کارآمد شهری زندگی می کنند و می توان گفت، افزایش جمعیت نیز در حد ناچیزی بوده است.
وی تاکید کرد: بر این اساس مشکلات این نوع سکونتگاهها احصا شده و طرحی مناسب نیز با هدف کاهش معضلات این مناطق تهیه شده که با همکاری دستگاههای متولی امر می توان چشم انداز بهتری را متصور بود.
هاشملو خاطر نشان کرد: هم اکنون این اداره کل مطالعات را در پنج پهنه، بافت تاریخی، بافت میانی(فرسوده)،سکونتگاههای غیررسمی، بافت پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری را در استان آغاز کرده که نتایج مطالعات دقیق آن به انجام برنامه ریزی مدون کمک خواهد کرد.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار : اسماعیل جهانبخش