زنگ خطر برای جمعیت آهوان دشت سهرین
زنگ خطر برای جمعیت آهوان دشت سهرین

  موسوی مدیر کل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت: طی روزهای ۲۲و۲۳مهر سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه با حضور محیط بانان و کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان انجام شد . موسوی […]

  موسوی مدیر کل اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان گفت: طی روزهای ۲۲و۲۳مهر سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه با حضور محیط بانان و کارشناسان محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان انجام شد .

زنگ خطر برای جمعیت آهوان دشت سهرین
موسوی با اشاره به اتمام سرشماری آهوان دشت سهرین افزود:در سرشماری اخیر شاهد افزایش بسیارکم در حدود ۳۰ راس تعداد آهو نسبت به سال قبل هستیم .
وی با اشاره به این ‌که در سرشماری سال قبل ۱۰۸۲ راس آهو شمارش شدند، افزود: متأسفانه با توسعه کشاورزی در دشت سهرین زیستگاه آهوان در معرض تهدید قرار گرفته است.

زنگ خطر برای جمعیت آهوان دشت سهرین
وی ادامه داد :علا رغم هشدارهای متعدد و مکرر در رابطه با نابودی زیستگاه اصلی تنها بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور هم‌چنان تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تغییر الگوی کشت در منطقه باعث شده تا آهوان دشت سهرین به طرف منطقه شکار ممنوع فیله خاصه در انتهای منطقه سرخ آباد تغییر مکان دهند.
این مسئول تصریح ‌کرد: حفر چاه‌های متعدد و افزایش تردد ماشین آلات کشاورزی برای انجام اعمال کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی باعث شده است که آهوان نتوانند هم‌چون گذشته با آرامش در این منطقه زیست کنند و مجبور به ترک این دشت شوند.
مدیر کل اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان  با اشاره به اینکه ادامه این روند باعث خواهد شد تا روز به روز شرایط برای زیست این جانوران در این منطقه سخت‌تر شود خواستار همکاری سازمان ها و ارگان ها در بهبود این وضعیت شد تا آهوان بتوانند در محیطی امن به حیات خود ادامه دهند .