برخورد هیئت‌نظارت با رفتارهای خارج از عرف/تعیین‌تکلیف پرونده نمایندگان ارومیه و نیشابور
برخورد هیئت‌نظارت با رفتارهای خارج از عرف/تعیین‌تکلیف پرونده نمایندگان ارومیه و نیشابور

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بررسی‌های هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نسبت به رفتارهای خارج از عرف برخی از نمایندگان همچون موضوع درگیری قاضی پور نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران و برخورد چنارانی نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی و سلفی نمایندگان با موگرینی گفت: به طور کلی هیئت نظارت بر رفتار […]

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بررسی‌های هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نسبت به رفتارهای خارج از عرف برخی از نمایندگان همچون موضوع درگیری قاضی پور نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران و برخورد چنارانی نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی و سلفی نمایندگان با موگرینی گفت: به طور کلی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان حق بررسی و برخوردهای قانونی لازم نسبت به رفتارهای خارج از عرف نمایندگان را دارد.

وی در عین حال گفت که این هیئت براساس شکایات و گزارش‌های واصله و پرونده‌های ارجاعی از هیئت رئیسه مجلس به بررسی موارد می پردازد و براساس اختیارات قانونی احکام لازم را صادر می کند.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره پرونده شکایت خبرنگار روزنامه ایران از قاضی پور نماینده ارومیه گفت: بعد از شکایت صورت گرفته چندین جلسه برگزار شد و ما صحبت‌های خبرنگار ایران و آقای قاضی پور را شنیدیم. حتی جلساتی با آقای پزشکیان نیز برگزار شد که در نهایت ایشان اعلام کرد که با صحبت‌های انجام شده با دو طرف قضیه حل شده و رضایت شفاهی از خبرنگار روزنامه ایران گرفته شده است.

جمالی درباره چگونگی ورود هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع برخورد نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بنده شخصا با خانم چنارانی صحبت کردم و از ایشان موضوع را جویا شدم که توضیحاتی نیز ارائه کردند.

وی افزود: اعتقادم بر این است که این روش صحیحی برای پیگیری کار مردم  در حوزه‌های انتخابیه نیست و نمی توان این برخوردها را تایید کرد به خصوص اینکه توام با پرخاشگری باشد. ما می‌دانیم که فشار بر روی نمایندگان برای پیگیری درخواست‌های مردم زیاد است ولی بازهم این دلیلی برای اینگونه برخوردها نمی شود.

جمالی در جمع بندی گفت: درباره پرونده خانم چنارانی در صورت شکایت و یا ارجاع آن از سوی هیئت رئیسه، هیئت نظارت ورود پیدا خواهد کرد ولی در نهایت تعیین تکلیف این موضوع منوط به برگزاری جلسه هیئت نظارت در هفته آینده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین درباره موضوع سلفی نمایندگان با خانم موگرینی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور گفت: در وهله اول این کار خلاف قانون و شرع نبوده بلکه خلاف شان نمایندگی صورت گرفته است. در همان زمان بلافاصله آن نماینده‌ای که سلفی گرفته بود با صدور اطلاعیه ای به اشتباهش اعتراف کرد و در عین حال گفت که عمدا این کار را انجام نداده ولی بازهم دفاعی از کار خود ندارد.

انتهای پیام