انتقاد امام‌جمعه نیر از نکوداشت «فردی»/دیر به یاد استاد افتادیم
انتقاد امام‌جمعه نیر از نکوداشت «فردی»/دیر به یاد استاد افتادیم

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در همایش نکوداشت امیر حسین فردی در اردبیل  به ضرورت توجه مسئولان به مشاهیر و فرهیختگان کشور تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مشاهیر قبل از فوت خود مورد توجه و تجلیل قرار گیرند. وی با بیان اینکه برگزاری مراسم نکوداشت در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در همایش نکوداشت امیر حسین فردی در اردبیل  به ضرورت توجه مسئولان به مشاهیر و فرهیختگان کشور تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مشاهیر قبل از فوت خود مورد توجه و تجلیل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم نکوداشت در جای خود محل تقدیر است، ادامه داد: با این وجود با چنین روندی در گرامیداشت مشاهیر نمی‌توان الگوسازی مناسبی از آن ها داشت.

مقدسی تصریح کرد: اینکه مراسمی بعد از فوت یک نویسنده برای آشنا شدن با وی برگزار شود، روند صحیحی نیست و لازم است زمانی که نویسندگان و مشاهیر در قید حیات هستند نسبت به معرفی آن ها اقدام کرد.

امام‌جمعه نیر تأکید کرد: امیرحسین فردی یکی از چهره‌های برجسته ادبیات داستانی کشور است و متأسفانه معرفی کافی از این نویسنده حتی در شهرستان نیر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به روحیه تعهد و نظم و انضباط این نویسنده متذکر شد: متأسفانه برای معرفی چنین فردی مراسم نکوداشت با نیم ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

مقدسی، امیرحسین فردی را مربی و معلم برجسته‌ای دانست و افزود: انتظار می‌رود مسئولان توجه بیشتری برای معرفی و الگوسازی چهره‌هایی همچون فردی داشته باشند.

امیرحسین فردی نویسنده شهیر شعر و ادبیات کشور متولد روستای قره‌تپه از توابع شهرستان نیر است که بعد از دهه‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه داستان‌نویسی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ به دیار باقی شتافت.