فرآورده های خام دامی به ارزش هشت میلیارد ریال از زنجان صادر شد
فرآورده های خام دامی به ارزش هشت میلیارد ریال از زنجان صادر شد

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت بیان شده ۵۵۷ هزار قطعه جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان صادر شد.به گفته وی، ارزش صادرات جوجه یک روز از استان زنجان معادل ۲۳۹ هزار و ۵۱۰ دلار بوده است.مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، از صادرات دام […]

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت بیان شده ۵۵۷ هزار قطعه جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان صادر شد.
به گفته وی، ارزش صادرات جوجه یک روز از استان زنجان معادل ۲۳۹ هزار و ۵۱۰ دلار بوده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، از صادرات دام زنده به کشور افغانستان خبرداد و گفت: صادرات ۸۳ راس دام سنگین طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری به این کشور انجام شد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: صادرات جوجه یک روزه و دام سنگین زنده از گمرک نودوز و دوغانرون انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از صادرکنندگان فرآورده های خام دامی به کشورهای دیگر حمایت می شود و در صورت وجود متقاضی، این فرآورده ها بر اساس تقاضای هر یک از کشورها صادر خواهد شد.
حاج کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت وجود متقاضی برای این فرآورده‌ها بر اساس تقاضای هر کدام از کشورها صادرات از استان زنجان انجام خواهد شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، طی ۶ ماهه نخست سال گذشته، یک میلیون و ۱۶ هزار و ۷۶۰ عدد تخم مرغ نطفه دار به کشورهای ارمنستان، عمان و ۳۶۳ هزار قطعه جوجه یک روزه به ارمنستان و افغانستان صادر شده بود.
طی همین مدت در سال ۹۴، ۲۱۰ هزار و ۹۶۰ قطعه جوجه یک روزه از این استان به کشور ارمنستان، یک میلیون و ۵۲۱ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار به کشورهای عمان، کویت و تاجیکستان، ۵۵۹ تن پا و پنجه مرغ نیز به کشورهای ویتنام و هنگ هنگ صادر شده بود.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی