ضرورت مبارزه با رانت‌خواری در حوزه استاندارد
ضرورت مبارزه با رانت‌خواری در حوزه استاندارد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اقبال عباسی صبح پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل تصریح کرد: استاندارد ضرورت کلیدی اشتغال، تولید و پیشرفت و توسعه است و نمی‌توان بی‌توجه به آن پیشرفتی را شاهد بود. وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد نیازمند بازمهندسی استانداردها در کشور هستیم و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اقبال عباسی صبح پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل تصریح کرد: استاندارد ضرورت کلیدی اشتغال، تولید و پیشرفت و توسعه است و نمی‌توان بی‌توجه به آن پیشرفتی را شاهد بود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد نیازمند بازمهندسی استانداردها در کشور هستیم و تدوین استانداردهای علمی ضرورت ویژه دارد.

سرپرست استانداری اردبیل تأکید کرد: تنها زمانی که بتوان مردم و مسئولان را نسبت به اهمیت استاندارد حساس ساخت می‌توان به عملیاتی شدن استاندارد امیدوار بود.

عباسی با بیان اینکه این مهم در سایه آموزش محقق خواهد شد، ادامه داد: فرهنگ و ادبیات فعلی استاندارد نیازمند تغییر و بازمهندسی است.

وی به ضرورت آموزش مداوم کارشناسان و مدیران استاندارد تأکید کرد و افزود: از سویی اجباری کردن رعایت استاندارد اهمیت ویژه دارد.

سرپرست استانداری اردبیل معتقد است در صورت اجباری شدن رعایت استاندارد می‌توان با رانت‌خواری در این حوزه مقابله کرد.

عباسی با بیان اینکه در حوزه استاندارد نیازمند سخت‌گیری و خودداری از صرف کپی‌برداری از استانداردهای جهانی هستیم، ادامه داد: این موضوع تا زمانی که بتوان استانداردهای علمی تدوین کرد ضرورت دارد.