اجناس بنجل خارجی بازار ایران را فلج کرده است
اجناس بنجل خارجی بازار ایران را فلج کرده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ولی ملکی صبح پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل تصریح کرد: با وجود تأکید به استفاده از کالای استاندارد ما شاهد ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی از گمرکات هستیم. وی افزود: متأسفانه در حالی که کالاهای چینی کیفیت کافی ندارد از گمرکات اجازه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ولی ملکی صبح پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل تصریح کرد: با وجود تأکید به استفاده از کالای استاندارد ما شاهد ورود کالاهای بی‌کیفیت خارجی از گمرکات هستیم.

وی افزود: متأسفانه در حالی که کالاهای چینی کیفیت کافی ندارد از گمرکات اجازه ترخیص یافته و وارد بازار کشور می‌شوند که به شدت به بازار داخلی ضربه زده است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مقابل در داخل کشور شاهد استاندارد گریزی هستیم و برخی تولیدکنندگان به این مقوله توجه جدی ندارند.

ملکی با بیان اینکه این موضوع بی‌اعتمادی در بازارهای جهانی نسبت به کالاهای ایرانی ایجاد شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در بسته‌بندی کالاها نسبت به استانداردسازی کم‌توجهی می‌شود.

وی با ذکر مثالی به وضعیت بسته‌بندی میوه اشاره و تصریح کرد: اینکه محصولات چیده شده در زیر و روی جعبه متفاوت است بیانگر بی‌توجهی به موضوع استاندارد است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی  به ضرورت توجه به استاندارد صنایع غذایی تولیدی کشور نیز اشاره و تأکید کرد: زمانی صنایع غذایی کشور برندهای جهانی داشت اما امروز از آن وضعیت فاصله گرفتیم.

ملکی به ضرورت نظارت و بررسی فعالیت آزمایشگاه‌های همکار استاندارد نیز تأکید کرد و افزود: آزمایشگاه‌ها با نحوه فعالیت خود می‌توانند یه فرصت یا تهدید باشند.

وی تصریح کرد: اینکه کالای غیراستاندارد بتواند تائید یک آزمایشگاه را دریافت کند به نوعی تهدید است و لازم است گروهی تشکیل شده و نسبت به ارزیابی فعالیت آزمایشگاه‌های استاندارد اقدام کند.