جذب و آموزش نگهبانان محله در زنجان مورد توجه قرار گیرد
جذب و آموزش نگهبانان محله در زنجان مورد توجه قرار گیرد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ جعفر کردلو شامگاه چهارشنبه در همایش نگهبانان محله، گفت: نگهبانان  محله ظرفیت ارزشمندی در ارتقای امنیت و نظم جامعه هستند و در استان زنجان این گروه عملکرد خوبی در امنیت محله ها دارند.  وی  بر جذب و آموزش نگهبانان محله در استان زنجان تاکید […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ جعفر کردلو شامگاه چهارشنبه در همایش نگهبانان محله، گفت: نگهبانان  محله ظرفیت ارزشمندی در ارتقای امنیت و نظم جامعه هستند و در استان زنجان این گروه عملکرد خوبی در امنیت محله ها دارند. 

وی  بر جذب و آموزش نگهبانان محله در استان زنجان تاکید کرد و یادآور شد: از راهکارهای پیشگیرانه  در جلوگیری از جرایم مشارکت نهادهای برون سازمانی و پلیس های محله و نگهبانان محله است. 

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استانهای امن کشور است، افزود: خوشبختانه طی شش ماه سالجاری وقوع جرایم در استان زنجان ۱۶ درصد کاهش داشته است. 

کردلو تاکید کرد: وقوع سرقت از منزل و  مغازه در استان زنجان طی شش ماه سالجاری ۲۵ درصد کاهش داشته و در این میان سرقت های خرد مثل سرقت از داخل خودرو و سیم و کابل هم افزایش داشته که در مجموع وقوع سرقت ها در استان زنجان طی این بازه زمانی پنج درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: استان زنجان جزو سه استان امن کشور است و زنجان در شاخص‌های امنیتی عملکرد خوبی دارد چراکه این استان در سال جاری سرقت مسلحانه، جرائم خشن و گروگان‌گیری نداشته است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان ابراز کرد: خوشبختانه مردم  در استان زنجان با پلیس همکاری خوبی دارند و این خود عامل مهمی در بحث کاهش جرائم است.

کردلو گفت: ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از اهداف مهم پلیس  است. امروز پلیس با اقتدار تر از دیروز بر ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی توجه دارد و  نیروی انتظامی زنجان در حوزه پیشگیری، کشفیات، جرایم خشن، کاهش تصادفات رانندگی، اعمال قانون، مبارزه با مواد مخدر و باندهای قاچاق خوب عمل کرده است.