پنج هزار هکتار از اراضی زنجان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت
پنج هزار هکتار از اراضی زنجان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافت

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین عامری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پنج هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی استان زنجان طی سال زراعی ۹۶ -۹۵ به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح مربوط به شهرستان طارم و ۲ هزار و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، حسین عامری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: پنج هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی استان زنجان طی سال زراعی ۹۶ -۹۵ به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از این سطح مربوط به شهرستان طارم و ۲ هزار و ۸۴۰ هکتار مابقی مربوط به سایر شهرستان ها می شود.

وی اظهار کرد:  همه ساله گوجه فرنگی طارم زودتر از سایر شهرستان های استان برداشت و به بازار عرضه می شود و برداشت گوجه فرنگی در سایر مناطق استان از اواسط مرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه می یابد.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان  گفت: مزارع گوجه فرنگی استان زنجان بیشتر به روش تیپ آبیاری می شود و برداشت گوجه فرنگی امسال در استان بالغ بر ۲۵۰ هزار تن برآورد شده است.

عامری تاکید کرد: پیاز از جمله محصولات زراعی مورد کشت در استان زنجان است و امسال از سطح سه هزار و ۱۰۰ هکتاری این محصول در استان پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر ۱۴۰ هزار تن پیاز برداشت شود.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر برداشت پیاز در استان زنجان رو به اتمام بوده و بیش از ۹۰ درصد محصول در مناطق مختلف استان برداشت شده است.

عامری تاکید کرد:  پیاز طارم همه ساله در مرداد ماه به بازار عرضه می شود و کشاورزان سایر مناطق استان عمدتا از اواخر شهریور ماه برداشت پیاز از سطح مزارع خود را آغاز کرده و کار برداشت تا اواخر مهر ماه ادامه پیدا می کند.