راه موفقیت شهرداری ها از جذب سرمایه بخش خصوصی می گذرد
راه موفقیت شهرداری ها از جذب سرمایه بخش خصوصی می گذرد

جواد رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این روش جذب سرمایه بخش خصوصی یا مشارکتی برای اجرای پروژه های شهری متداول نبود و مدیریت های شهری آشنایی چندانی با این روش ها نداشتند.وی یادآورشد: شهرداری ها زمین های بلاتکلیف بسیاری دارند که می توانند برای اجرای پروژه های […]

جواد رحمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این روش جذب سرمایه بخش خصوصی یا مشارکتی برای اجرای پروژه های شهری متداول نبود و مدیریت های شهری آشنایی چندانی با این روش ها نداشتند.
وی یادآورشد: شهرداری ها زمین های بلاتکلیف بسیاری دارند که می توانند برای اجرای پروژه های مختلف و به صرفه در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.
رحمتی اظهار کرد: با ورود بخش خصوصی به پروژه های شهری علاوه بر سامان یافتن چهره شهرها، انتفاع سرمایه گذاران، بخشی از سنگینی هزینه های مورد نیاز اجرای این طرح ها از دوش شهردارها برداشته می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: همه بخش های شهرداری ها می توانند به بخش خصوصی واگذار شوند و شهرداری ها در قالب قراردادهای مختلف از ظرفیت آنان برای توسعه شهر استفاده کنند.
وی تاکید کرد: شهردارها حتی می توانند در قالب پروژه های مشارکت مدنی بخش خصوصی را در اجرای پروژه ها شریک خود سازند.
رحمتی خاطر نشان کرد: در صورتی که هر پروژه ای صرفه اقتصادی داشته باشد، به حتم بخش خصوصی از سرمایه گذاری یا مشارکت در اجرای آنها استقبال خواهد کرد.
با ورود بخش خصوصی، هم اکنون شهرداری زنجان موفق به آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه پارکینگ های طبقاتی سعدی، زینبیه و دلجویی، مجتمع تجاری مهدوی، بازار میوه و تره بار گلشهر شده است.
به تازگی شرکت انگلیسی گلوبال گرین انرژی هم برای بازیافت پسماندهای شهری زنجان و تولید انرژی برق از آن وارد این استان شده است.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی