ضرورت ارتقا سرمایه اجتماعی در اردبیل/خشونت آسیب جدی است
ضرورت ارتقا سرمایه اجتماعی در اردبیل/خشونت آسیب جدی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شفیع شفیعی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی توسعه تعامل و توانمندسازی سمن‌های استان اردبیل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتقا سرمایه اجتماعی در استان ضرورت ویژه دارد. وی افزود: به منظور تحقق این مهم سمن‌ها می‌توانند مشارکت مطلوبی داشته و در راستای کاهش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، شفیع شفیعی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی توسعه تعامل و توانمندسازی سمن‌های استان اردبیل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتقا سرمایه اجتماعی در استان ضرورت ویژه دارد.

وی افزود: به منظور تحقق این مهم سمن‌ها می‌توانند مشارکت مطلوبی داشته و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با دستگاه‌های دولتی همکاری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه در سطح کشور آسیب‌هایی از جمله اعتیاد و حاشیه‌نشینی شناسایی شده است، اضافه کرد: در سطح استان اردبیل نیز آسیب‌هایی از جمله خشونت، طلاق، خودکشی و مصرف مشروبات الکلی شناسایی شده است.

شفیعی با بیان اینکه نزاع فردی و گروهی یکی از آسیب‌های جدی در استان است، متذکر شد: انتظار می‌رود سمن‌ها نسبت به کاهش آسیب‌ها مشارکت کنند.

وی با اذعان به اینکه در تأمین امنیت نیروی انتظامی نقش اساسی و کلیدی دارد، ادامه داد: از جمله در موضوع کاهش خشونت سمن‌ها می‌توانند یاری گر نیروی انتظامی باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با تأکید به اینکه فعالیت نیروی انتظامی به‌تمامی حوزه‌های جامعه تسری دارد، متذکر شد: سمن‌ها می‌توانند با چنین قابلیتی در فعالیت‌های اجتماع‌محور نیروی انتظامی مشارکت کنند.