عدم تخصیص اعتبارات تجهیز دانشکده‌های دانشگاه ارومیه در سال جاری 
عدم تخصیص اعتبارات تجهیز دانشکده‌های دانشگاه ارومیه در سال جاری 

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا ، رحیم حب نقی در جلسه ای که با حضور سرپرست وزارت علوم و روسای دانشکده های ارومیه تشکیل شد با بیان اینکه نیمه کاره ماندن پروژه های دانشگاه ارومیه از جمله چالش‌های موجود،دانشگاه در سال ۹۲ بود اظهار کرد: پروژه دانشکده علوم انسانی باپیشرفت فیزیکی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا ، رحیم حب نقی در جلسه ای که با حضور سرپرست وزارت علوم و روسای دانشکده های ارومیه تشکیل شد با بیان اینکه نیمه کاره ماندن پروژه های دانشگاه ارومیه از جمله چالش‌های موجود،دانشگاه در سال ۹۲ بود اظهار کرد: پروژه دانشکده علوم انسانی باپیشرفت فیزیکی ۴۲درصد، پروژه دانشگاه ادبیات مهاباد با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی و نیمه تمام ماندن ساختمان پارک علم و فناوری بخشی از این چالش ها بوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲تا ۹۵، ۵۲میلیارد تومان،در بخش عمرانی دانشگاه ارومیه هزینه شده است اظهار کرد:از این میزان، ۴۰میلیارد تومان از عواید اختصاصی دانشگاه  ارومیه و ۱۲میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

حب نقی با اشاره درامد اختصاصی دانشگاه از سال ۹۲تا ۹۵ تصریح کرد: مجموع درامد اختصاصی دانشگاه ارومیه طی ۳سال گذشته،۵۷میلیارد تومان بوده که ۸۰درصد این درآمد در بخش عمرانی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه در خصوص پارک علم و فن آوری دانشگاه گفت: از مساحت ۱۱هزار مترمربعی پارک، ۳هزار و ۷۰۰ متر مربع آن تکمیل شده است.

حب نقی با اشاره به موفقیت های علمی دانشگاه ارومیه از سال ۹۲تاکنون بیان کرد: تعداد مقالات isi از۳۸۰ مقاله در سال ۹۲با رشد ۳۶ درصد به ۵۱۸ مقاله رسیده است.

وی ادامه داد: میزان قرارداد بسته شده با بخش صنعت از یک میلیارد و۱۸۰میلیون تومان به ۴میلیارد تومان رسیده و موقعیت جهانی دانشگاه ارومیه در اسکوپوس از ۶۶۸ در سال ۹۲ با رشد ۷.۴ درصد به ۶۲۲ ارتقا یافته است.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به تصویب برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه و اجرای این برنامه طی سال جاری اظهار کرد: در خصوص مسائل فرهنگی ، ایجاد فرهنگ امید و نشاط،امانتداری و تاکید بر وحدت ملی از ارکان مهم این برنامه راهبردی به عنوان سند توسعه دانشگاه است.

وی ادامه داد: کار آفرین تربیت شدن حداقل ۲۵درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ارومیه، تشکیل حداقل۱۰ شرکت دانش بنیان،بستن ۳۰ قرارداد دانش فنی و بالابردن رتبه دانشگاه ارومیه به رتبه دهم دربین دانشگاههای کشور از دیگر ارکان برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه است.

حب نقی تصریح کرد:‌ طی برنامه ریزی های انجام شده قرار است دانشگاه ارومیه به یکی از مراکز قطب در زمینه آب تبدیل شود که پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه با انجام چندین پروژه تحقیقاتی در این زمینه فعال است. 

انتهای پیام