پرونده ثبت ملی «عنبران» به عنوان شهر گلیم ناقص است
پرونده ثبت ملی «عنبران» به عنوان شهر گلیم ناقص است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا دباغ عبداللهی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در سال‌های اخیر موضوع ثبت ملی عنبران به عنوان شهر گلیم در دستور کار قرار گرفته است. وی افزود: پرونده اولیه جهت ثبت ارسال شد که البته با نواقصی همراه بود و ضروری است برای […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا دباغ عبداللهی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در سال‌های اخیر موضوع ثبت ملی عنبران به عنوان شهر گلیم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پرونده اولیه جهت ثبت ارسال شد که البته با نواقصی همراه بود و ضروری است برای ثبت ملی این نواقص رفع شود.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان متذکر شد: برای تکمیل این پرونده اخیراً با شورای شهر و بخشدار جدید عنبران و همچنین با فرماندار نمین جلسه‌ای داشتیم تا ملزومات تکمیل پرونده طرح موضوع شود.

به گفته دباغ عبداللهی از جمله اینکه برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مرتبط با گلیم در این شهر ضروری بوده و انتظار می‌رود در دانشگاه نیز رشته مرتبطی دایر شود.

وی تصریح کرد: ثبت ملی الزامات و شاخصه‌هایی دارد که بی‌توجه به آن نمی‌توان برای ثبت اقدام کرد و امیدواریم امسال با تکمیل پرونده برای ثبت ملی مجدداً اقدام کنیم.

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی استان با بیان اینکه عنبران یکی از قطب‌های تولید گلیم در کشور است، اضافه کرد: بعد از ثبت ملی می‌توان برای ثبت جهانی نیز اقدام کرد.