بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد
بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در زنجان معدوم شد

علی اشرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۶ هزار و ۶۹۶ مورد از مراکز عرضه، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در سطح این استان نظارت و بازرسی انجام شده است.به گفته وی، ۳۵ پرونده تخلف طی ۶ ماهه گذشته از […]

علی اشرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت ۶ هزار و ۶۹۶ مورد از مراکز عرضه، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی در سطح این استان نظارت و بازرسی انجام شده است.
به گفته وی، ۳۵ پرونده تخلف طی ۶ ماهه گذشته از سالجاری مراجع قضایی استان زنجان ارجاع داده شده که مربوط به رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی است.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این نظارت و بازرسی‌های انجام شده، ۲۳۲ مورد، موارد غیر بهداشتی مشاهده و درباره رفع مسائل غیر بهداشتی به آنان تذکر داده شد.
اشرفی یادآورشد: طی ۶ ماهه نخست سالجاری و طی بازرسی و نظارت‌های انجام گرفته از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی ۳۲ هزار و ۷۰۷ کیلوگرم از این فرآورده‌ها نیز ضبط شد.
وی تاکید کرد: علاوه بر نظات و بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری، توزیع و عرضه در سطح این استان سه هزار و ۴۳۷ مورد نیز بازدید از خودورهای حمل فرآورده های خام دامی انجام شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: ۸۵۵ مورد از فرآورده های خام دامی نمونه برداری انجام شده است.
اشرفی متذکر شد: خریداران مایحتاج فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی این استان تهیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: هنگام خرید گوشت از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است دقت کنند.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه کرد.
اشرفی افزود: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
استان زنجان حدود سه هزار و ۲۰۰ واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی