گسترش خدمات دولت الکترونیک اقدامی برای بهبود و تسهیل خدمت رسانی
گسترش خدمات دولت الکترونیک اقدامی برای بهبود و تسهیل خدمت رسانی

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: برگزاری نمایشگاه الکامپ یک شروع خوب و اصولی برای نهادینه سازی محورهای دولت الکترونیک، توانمندی و ارائه خدمات از سوی بخش خصوصی و آن طبقه بندی که هنوز به منصه ظهور نرسیده است و بالقوه در استان وجود دارد.وی یادآورشد: اینکه پیشنهاد شده زنجان قطب فناوری […]

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: برگزاری نمایشگاه الکامپ یک شروع خوب و اصولی برای نهادینه سازی محورهای دولت الکترونیک، توانمندی و ارائه خدمات از سوی بخش خصوصی و آن طبقه بندی که هنوز به منصه ظهور نرسیده است و بالقوه در استان وجود دارد.
وی یادآورشد: اینکه پیشنهاد شده زنجان قطب فناوری اطلاعات و ارتباط باشد، به علت وجود استعداد و توانمندی هایی است که شاید هنوز به منصه ظهور نرسیده و شکوفا نشده است که باید برای به کار گیری آن تلاش کرد.
طهماسبی اظهار کرد: هر کاری باید در حوزه بخش خصوصی انجام شود و دولت در کنار آن قرار گیرد و تسهیلگر باشد تا بخش خصوصی بتواند وارد میدان شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: فلسفه شکل گیری دولت الکترونیک بر ناکارآمدی ارائه خدمات به مردم و تحقق اهداف حقوق شهروندی توسط نظامات سنتی است.
وی خاطر نشان کرد: برآورده نشدن نیاز و خواسته مردم برای آنکه به اهداف خود برسند، کار را به جایی رساند که دولت بتواند از سیستم های پیشرفته استفاده کند و مبنا و محور دولت الکترونیک بر خدمت رسانی است.
طهماسبی ادامه داد: ایران از بین ارزیابی های مختلفی که در دوره های متفاوت برگزار می شود، از میان ۱۳۹ کشوری که در حوزه دولت الکترونیک فعالیت کرده اند، رتبه ای بهتر از ۹۲ نتوانست کسب کند و این عدد برای جامعه ای مثل جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت اقتصادی فعلی قابل قبول نیست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: بحث دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت و مصوبات و ابلاغیه های آن از سال ۹۲ به طور جدی پیگیری شد.
وی اضافه کرد: برای ورود به چنین عرصه پرحجمی، دولت یک برنامه راهبردی تدوین کرده است و بر اساس آن باید به یک آورد خوب دست یافت.
طهماسبی ابراز کرد: اساس کار دولت الکترونیک برای اصلاح نظام اداری به عنوان یکی از نظام ها مد نظر قرار گرفته و یکی از ۶ برنامه دولت در این زمینه محسوب می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: یک چهارم از برنامه ارزیابی دستگاه های اجرایی و دولتی، مربوط به عملکرد آنها در زمینه دولت الکترونیک و خدمات دهی در این زمینه است.
وی با بیان اینکه برنامه راهبردی برای دولت الکترونیک طراحی شده است، افزود: باید مدیریت این سیستم را به دست گرفت و فرآیندها را پایش و عملیاتی کرد که برای دستیابی به این هدف نیاز به یک نقشه راه و افزایش دسترسی به خدمات دولتی که باید به شکل مرتب به روز رسانی شود، نیاز است.
نمایشگاه الکامپ پنجم از ۱۸ تا ۲۱ مهر در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی