فقط ۱۰ درصد از پهنای باند اینترنت زنجان استفاده شده است
فقط ۱۰ درصد از پهنای باند اینترنت زنجان استفاده شده است

وحید فرخی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه دولت الکترونیک باید نگاه ۲ جانبه داشت، یک بخشی لایه بیرونی قضیه است که در کشور سازمان اداری و استخدامی و در استان ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی متولی مدیریت و ارائه خدمات الکترونیک هستند.وی یادآورشد: در بحث لایه دیگر، وزارت ارتباطات و فناوری […]

وحید فرخی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه دولت الکترونیک باید نگاه ۲ جانبه داشت، یک بخشی لایه بیرونی قضیه است که در کشور سازمان اداری و استخدامی و در استان ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی متولی مدیریت و ارائه خدمات الکترونیک هستند.
وی یادآورشد: در بحث لایه دیگر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که مسئولیت ایجاد زیر ساخت برای دولت الکترونیک را برعهده دارد و برای انجام این تکلیف قانونی اقدامات متعددی در سطح کشور و استان انجام داده است.
فرخی اظهار کرد: تاکنون برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، سه مرحله آن در سطح کشور تکمیل شده است و در صورت اتمام مرحله چهارم، شبکه ملی اطلاعات کامل می شود اگرچه در حوزه فناوری اطلاعاتی پایانی برای برنامه ها متصور نیست.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان گفت: در تمامی کشورها هزینه های بسیاری برای توسعه زیر ساخت های الکترونیک انجام می شود چون گردش اقتصادی که در حوزه دیجیتال است با هیچ بخش دیگری قابل مقایسه نیست.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های بین المللی، بناست بازار فناوری اطلاعات جهان تا پنج سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد دلار توسعه یابد و متناسب با جمعیت، ایران باید ۱۵۰ میلیارد دلار طی پنج سال آینده اقدام به توسعه فناوری اطلاعات کند.
فرخی ادامه داد: بازار بسیار بزرگی است، اما به حتم چالش ها و دغدغه هایی را برای سرمایه گذاران دولت ها ایجاد می کند که اغلب مربوط به توسعه زیر ساخت ها با توجه به فناوری های روز است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان گفت: در حوزه زیر ساختی یک بحث مربوط به شبکه فیبر نوری است که در حد قابل قبولی توسعه یافته و دیگری پهنای باندی است که ۱۰ ترابایت در سطح ملی و ۶۰ گیگا باید در استان راه اندازی شده است.
وی ابراز کرد: به رغم تبلیغات گسترده ای که دولت برای تولید محتوا در فضای مجازی انجام می دهد، فقط ۱۰ درصد از این پهنای باند در کشور و این استان مورد استفاده قرار گرفته است.
۳۰۰۱/۶۰۸۵
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی