پوشش ارتباطی در سطح استان زنجان ۹۳ درصد است
پوشش ارتباطی در سطح استان زنجان ۹۳ درصد است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  خبرنگار مهر، وحید فرخی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، از احداث شهرک آی‌تی استان زنجان در آینده نزدیک خبرداد و افزود: این پروژه از اولویت های مهم استان است و  ۴.۶ میلیارد تومان برای شهرک آی‌تی اختصاص پیدا کرده است اما بخش‌های خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری نشان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  خبرنگار مهر، وحید فرخی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، از احداث شهرک آی‌تی استان زنجان در آینده نزدیک خبرداد و افزود: این پروژه از اولویت های مهم استان است و  ۴.۶ میلیارد تومان برای شهرک آی‌تی اختصاص پیدا کرده است اما بخش‌های خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری نشان ندادند.

وی با بیان اینکه  ایجاد زیرساخت برای دولت الکترونیک برعهده وزارت ارتباطات و اطلاعات است که در این زمینه اقداماتی در سطح کشور و استان  زنجان اجرا  شده است، ادامه داد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دستور کار قرار دارد و اقدامات مختلفی در کشور و استان زنجان در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای دولت الکترونیک انجام شده، به طوری که تاکنون شبکه ملی اطلاعات در سه فاز انجام شده است.

فرخی اظهار کرد: در حال حاضر پوشش ارتباطی در سطح استان ۹۳ درصد است و ۳۸۷ روستا در سطح استان زنجان به اینترنت پرسرعت نسل چهارم دسترسی دارند و افزایش پوشش اینترنت برای ۴۱۴ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری استان زنجان  به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور اشاره کرد و گفت: شبکه فیبر نوری از دیگر اقدامات ارتباطات و اطلاعات است که در استان زنجان هم به این مهم پرداخته شده که پهنای باندی در این زمینه دنبال می شود.

فرخی افزود:  یک میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت همراه اول  ثبت شده در استان زنجان وجود دارد و ۷۰۰ هزار سیم کارت ایرانسل وجود دارد. 

وی گفت: در استان زنجان بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل رشته آی تی  وجود دارد که از این تعداد بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در سطح بین اللملی توان تولید محتوا را دارند و این تعداد نیروی انسانی ماهر و تخصص در حوزه آی تی مهارت لازم برای تولید محتوا در سطح بین المللی را دارند.

فرخی ظرفیت پهنای باند ورودی استان زنجان در ابتدای دولت یازدهم را ۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پهنای باند به بیش از ۴۴ کیلومتر رسیده است.