رتبه استان زنجان در پرداخت اینترنتی قبوض مطلوب نیست
رتبه استان زنجان در پرداخت اینترنتی قبوض مطلوب نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، پریسا فتحعلی‌ بیگلو ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی دولت الکترونیک، چابکی دولت و جلوگیری از فساد اداری است. وی اظهار کرد: به دنبال راه اندازی اینترانت هستیم و در استان زنجان ۳۷۶ دستگاه اجرایی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، پریسا فتحعلی‌ بیگلو ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی دولت الکترونیک، چابکی دولت و جلوگیری از فساد اداری است.

وی اظهار کرد: به دنبال راه اندازی اینترانت هستیم و در استان زنجان ۳۷۶ دستگاه اجرایی به شبکه دولت متصل هستند.

بیگلو گفت: توسعه پرتال استان زنجان یکی از وظایف استانداری است و  پرتال استانی به صورت گذرگاهی تعریف شده که در آن هزار و ۴۰۰ خدمت الکترونیک ثبت شده که شهروندان، گردشگران و سرمایه گذاران می توانند استفاده کنند. 

سرپرست دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت ۸۷ دفتر پیشخوان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ دفتر خدمات بیمه سلامت و ۱۴ دفتر خدمات ثبت احوال را ارائه می کند و ۳۸۶ نفر در این دفاتر مشغول به کار هستند. 

بیگلو رسیدگی به درخواست های مردم را از وظایف استانداری عنوان کرد و گفت: در این راستا واحد سامد راه اندازی شده که از طریق تلفن گویا این فعالیت انجام می شود و شهروندان می توانند با شماره گیری ۱۱۱ شکایات خود را مطرح کنند که از طریق این سامانه مشکلات به دستگاه های دولتی ارسال می شود.

سرپرست  دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات استانداری زنجان  ابراز کرد: شبکه دولت، شبکه امنی برای ارتباط بین دستگاه های اجرایی است و ۱۱۰ دستگاه در زنجان، ۴۴ دستگاه  در ابهر،۴۰ دستگاه  در خرمدره، ۴۷ دستگاه در ایجرود، ۴۴ دستگاه در ماهنشان، ۲۴ دستگاه  در طارم و ۲۰ دستگاه در سلطانیه به این شبکه متصل هستند.

بیگلو افزود: استان زنجان در بحث پرداخت اینترنتی قبوض در سطح کشور رتبه ۲۷ و ۲۸ را دارد که این اصلا خوب نیست. 

در ادامه این نشست، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان زنجان  از برگزاری پنجمین نمایشگاه الکامپ از ۱۸ تا ۲۱ مهر در نمایشگاه کاسپین زنجان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه  هزار و ۵۰۰ مترمربع فضا مشخص شده است.

مجید ناصحی مقدم افزود: در حوزه دولت الکترونیک ۱۵ دستگاه اجرایی حضور دارد و در بخش شرکت های خصوصی ۳۵ شرکت از تهران و زنجان در این نمایشگاه حضور دارند و  مراکز رشد دانشگاه علوم پایه، دانشگاه زنجان و پارک علم و فناوری در این نمایشگاه  حضور داشته و ۳۰ درصد شرکت های حاضر در نمایشگاه از تهران و ۷۰ درصد از زنجان خواهد بود.