جلوه عزاداری مردم زنجان در مراسم اربعین حسینی متبلور شود
جلوه عزاداری مردم زنجان در مراسم اربعین حسینی متبلور شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از  استانداری زنجان؛ اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد اربعین استان، با بیان اینکه عظمت عزاداری مردم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم و همچنین سایر روزهای محرم توسط رسانه ملی پوشش مناسبی داده می شود، اظهار کرد: بازتاب و انعکاس […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از  استانداری زنجان؛ اسدالله درویش امیری در جلسه ستاد اربعین استان، با بیان اینکه عظمت عزاداری مردم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم محرم و همچنین سایر روزهای محرم توسط رسانه ملی پوشش مناسبی داده می شود، اظهار کرد: بازتاب و انعکاس عظمت عزاداری مردم زنجان و همچنین حجم نذورات جمع آوری شده در سطح کشور، بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه سطح انتظارات از استان برای حضور مناسب در کشور عراق برای برگزاری مراسم روز اربعین حسینی بالا رفته است، افزود: باید متناسب با انتظارات ایجاد شده از استان، حضور جدی در برنامه های اربعین حسینی در کشور عراق داشت و به همین دلیل، رسالت مسئولان در این راستا سنگین است.

استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت رعایت قوانین کشور عراق توسط زائران ایرانی، ابراز کرد: حضور زائران ایرانی در کشور عراق باید در چارچوب قوانین این کشور و توام با تصمیمات دولت عراق باشد؛ به گونه ای که باید قوانین و توافقاتی که توسط مسئولان این کشور برای اجرای مراسم اربعین برنامه ریزی شده و در اختیار زائران ایرانی قرار گرفته، عملیاتی و اجرایی شود.

درویش امیری با بیان اینکه شهروندان ایرانی در عراق میهمان محسوب می شوند، افزود: نباید رفتارها و اقدامات زائران ایرانی به گونه ای باشد که موجب ایجاد بی نظمی شده و حوادثی رخ دهد که البته در این راستا، باید کمیته های مربوطه، هماهنگی لازم را داشته باشند تا مزاحمتی برای دیگران در زمان برگزاری این مراسم به وجود نیاید.

درویش امیری از افزوده شدن شهر سامرا برای زائران زنجانی جهت حضور در موکب های عزاداری خبر داد و گفت: در شهر سامرا، ۶ استان موکب دارند که البته باید با توجه به شرایط فرهنگی-مذهبی سامرا و تفاوت آن با کربلا و نجف، مراعات مسائل مذهبی اهل سنت از سوی زائران صورت گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اهل سنت حضور فعال و جدی در مراسم اربعین حسینی در سامرا دارند، افزود: رعایت قوانین، نظم و انضباط و مسائل امنیتی در این شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

درویش امیری با بیان اینکه در سالجاری، مرز ورودی زائران زنجانی به کشور عراق از استان کرمانشاه و مرز خسروی خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به اینکه حضور در این مرز برای نخستین بار توسط زنجانی ها تجربه می شود، ضروری است تا پشتیبانی لازم برای ارائه خدمات به زائران با دقت بیشتری انجام شود.

درویش امیری خاطرنشان کرد: تمامی رخدادهای مراسم اربعین حسینی در کشور باید ثبت شده و در موعد مقرر بررسی و تحلیل شود تا سال آینده، نقاط ضعف، برطرف شده و نقاط قوت تقویت گردد.

استاندار زنجان همچنین در خصوص وضعیت ورود دارو به کشور عراق نیز گفت: حمل و ورود دارو به این کشور مطابق با قوانین جاری باید صورت گیرد و ضروری است تا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با لحاظ کردن مقررات و شرایط موجود، نسبت به انجام این مهم مبادرت ورزد.