عملکرد شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مطلوب نیست
عملکرد شبکه بانکی در اعطای تسهیلات مطلوب نیست

«ناصر فغفوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال در حوزه تسهیلات صنایع کوچک، متوسط و بزرگ دو اعتبار مجزا داشتیم که بر این اساس به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اختصاص یافته است که سهم استان زنجان از این مبلغ […]

«ناصر فغفوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امسال در حوزه تسهیلات صنایع کوچک، متوسط و بزرگ دو اعتبار مجزا داشتیم که بر این اساس به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اختصاص یافته است که سهم استان زنجان از این مبلغ ۲٫۷ دهم درصد معادل ۲۷۰ میلیارد تومان است.

این مسئول ادامه داد: امسال هم‌چنین برای واحدهای صنعتی استان‌ها اعتباری بدون سقف در نظر گرفته شده که با وجود اختصاص اعتبارات مطلوب عملکرد شبکه بانکی مطلوب نیست.

وی افزود: سال پیش عملکرد شبکه بانکی نسبت به اعطای تسهیلات مطلوب بود اما امسال عملکرد در رابطه با نوسازی و بازسازی کلاً صفر است و دستورالعملی صادر نشده است و در کارگروه تسهیل فقط پذیرش طرح‌ها به بانک‌ها به دستور استاندار اعلام شده است.

فغفوری اظهار کرد: در ارتباط با طرح رونق نیز رقم‌های زیادی به شبکه بانکی اعلام شده اما با این وجود در استان در نیمه نخست امسال عملکرد شبکه بانکی، پرداخت ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: به‌علت عملکرد نامناسب برخی بانک‌ها اصلاً نمی‌توان عددی را اعلام کرد، چون پرداختی برخی از بانک‌ها صفر است.

وی با بیان این‌که بانک صنعت و معدن رکورددار اعطای تسهیلات در استان است، خاطرنشان کرد: امسال این بانک توانسته است به ۸ پروژه تسهیلات پرداخت کند که البته سال قبل نیز بخش عمده‌ای از فعالیت‌های طرح رونق از شهریوماه آغاز شد و امیدواریم مهر و آبان امسال نیز تغییر اساسی در عملکرد داشته باشیم.

انتهای پیام