بخش پیشگیری و تحقیقاتی انجمن بیماری های کلیوی زنجان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
بخش پیشگیری و تحقیقاتی انجمن بیماری های کلیوی زنجان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمدرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش های اداری، آموزش، پیشگیری و تحقیقات این انجمن در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع ، با مشارکت یک خیر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان مراحل نهایی آماده سازی را طی می کند و طبق زمان بندی اعلام شده […]

محمدرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش های اداری، آموزش، پیشگیری و تحقیقات این انجمن در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع ، با مشارکت یک خیر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان مراحل نهایی آماده سازی را طی می کند و طبق زمان بندی اعلام شده به بهره برداری خواهد رسید.
وی اظهار کرد: این بخش در طبقه ۲ ساختمان جدید در حال احداث این انجمن واقع شده که ساخت آن از سه ماه گذشته آغاز شده است.
طهماسبی افزود: با بهره برداری از این بخش کلاس و کارگاه های متعدد آموزشی تحت عنوان سبک زندگی سالم توسط کارشناسان و پزشکان مربوطه برای گروه های هدف برگزار خواهد شد و این اقدام علاوه بر شناخت و آگاهی دهی به عموم مردم به شناسایی مبتلایان بیماری های کلیوی کمک خواهد کرد.
وی بیان کرد: بر این اساس، بیماران پس از شناسایی به بخش کلینیک که هم اکنون در مرحله آماده سازی قرار دارد ارجاع داده شده و در بخشهای نفرولوژی و اورولوژی هدایت و تحت درمان قرار می گیرند.
مدیر انجمن بیماری های کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: با افتتاح سایر بخشهای این ساختمان خدمات دهی مطلوبی به گروه های هدف و مراجعه کنندگان انجام و نیاز بیماران در این بخش برطرف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز فعالیت این انجمن ( از سال ۷۰ ) تاکنون، ۷۳۰ بیمار کلیوی در استان پیوند کلیه شده اند که اغلب آنها از قشر نیازمند بوده و هزینه های آنها نیز از سوی خیرین تامین شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، تاکنون برای یکهزار و ۶۰۰ بیمار دیالیزی استان پرونده تشکیل شده است که یک هزار و ۲۰۰ نفر با پیوند کلیه، مراقبت و پیشگیری در چرخه زندگی عادی قرار گرفته اند.
۳۶۰ بیمار دیالیزی استان در ۲ مرکز شهر زنجان و ۶ مرکز دیگر در شهرستان های این استان تحت درمان قرار دارند و با این اقدامات، این بیماران در مقایسه با گذشته دسترسی بهتری به خدمات مورد نیاز خود دارند.
افراد دارای بیماری کلیوی در صورت تشخیص و درمان های بهنگام می تواند از تشدید بیماری به میزان قابل توجهی پیشگیری کنند.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده:رویا رفیعی