نظارت دامپزشکان زنجان بر بیش از ۲ هزار دام قربانی
نظارت دامپزشکان زنجان بر بیش از ۲ هزار دام قربانی

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل دام هایی که مورد بازرسی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی قرار گرفت، ۲ هزار و ۵۶۲ راس دام گوسفند و بره، ۲۸۵ راس بز و بزغاله، ۱۱۴ راس گاو و گوساله، یک قطعه نیز شترمرغ بود.به گفته وی، از […]

محمدباقر حاج کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل دام هایی که مورد بازرسی ۲۸ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی قرار گرفت، ۲ هزار و ۵۶۲ راس دام گوسفند و بره، ۲۸۵ راس بز و بزغاله، ۱۱۴ راس گاو و گوساله، یک قطعه نیز شترمرغ بود.
به گفته وی، از این تعداد ۲۴ لاشه با ۳۶۴ کیلوگرم ضبطی و ۴۹۳ راس لاشه اصلاحی بود.
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به تعداد اندام های ضبطی و اصلاحی ۲ هزار و ۹۶۲ راس دام قربانی نذر شده برای هیات های عزاداری اشاره کرد و گفت: ۴۲۹ کبد، ۱۳۸ کلیه و یکهزار و ۶۵ ریه به دلیل موارد بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، تعداد لاشه‌های 'سبک' گوسفند نذورات قربانی حسینیه‌ها و مساجد استان زنجان در سال ۹۵، ۲ هزار و ۴۵۹ و لاشه‌های'سنگین' گاو، گوساله و شتر نیز ۴۰ مورد بود.
بیشترین لاشه‌های دام سبک با ۲ هزار و ۱۵۴ مورد و ۱۶ لاشه سنگین مربوط به نذورات حسینیه اعظم زنجان بود که همه دام های نذری ذبح شده در ۸۴ هزار و ۷۶۹ مورد به صورت تبرک بسته بندی شد.
تعداد لاشه‌های سبک و سنگین نذورات قربانی سال ۹۴ استان زنجان ۲ هزار و ۶۸۳ مورد بود.
نذورات قربانی بیان شده در ۸۹ هزار و ۶۶۶ مورد به صورت تبرک بسته بندی شد.
تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۹۳، دو هزار و ۹۱۵ راس دام سبک و سنگین توسط کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی مورد بازرسی قرار گرفته بودند.
۶۵ هزار و ۸۵ بسته از گوشت این دام ها به صورت تبرک بسته بندی و بین مردم توزیع شد.
۸۰۶۸/۷۳۲۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش