بانک ها تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را به موقع پرداخت کنند
بانک ها تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را به موقع پرداخت کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگارایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: میزان پرداختی بانک ها بسیار کم است و نیاز است بانک ها در بررسی پرونده های متقاضیان اهتمام جدی داشته باشند.وی اضافه کرد: واحد هایی که به بانک ها معرفی می شوند […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگارایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: میزان پرداختی بانک ها بسیار کم است و نیاز است بانک ها در بررسی پرونده های متقاضیان اهتمام جدی داشته باشند.
وی اضافه کرد: واحد هایی که به بانک ها معرفی می شوند نباید بلاتکلیف بمانند و در صورت مصوب نشدن وام و یا مراجعه نکردن متقاضی برای دریافت وام، ابلاغیه به متقاضی صادر شود تا تعیین تکلیف شده و در صورت مراجعه نکردن فرد دیگری به جای وی معرفی شود.
سرپرست استانداری اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید برای اشتغال زایی و رونق اقتصادی از واحد های تولیدی حمایت می کند و همه مدیران دستگاههای اجرایی هم باید از طرح های اشتغالزا حمایت کنند.
حامد عاملی رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان اردبیل هم گفت:تا کنون ۲۲۲ واحد تولیدی و صنعتی در سامانه بهین باب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۵۷ مورد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است.
وی افزود:از ۲۲۲ مورد ثبت نامی در سامانه ۱۱۲ مورد سرمایه در گردش، ۳۷ مورد طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و چهار مورد هم مربوط به واحدهای نوسازی و بازسازی است.
عاملی با اشاره به میزان پرداختی بانک ها گفت: بانک ملی تاکنون به ۶ مورد با ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بانک صنعت و معدن به ۲مورد با ۲۲میلیارد ریال، بانک سپه به یک مورد با ۹ میلیارد ریال و بانک رفاه نیز به یک مورد با ۹۹۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.
تاکنون در استان اردبیل ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد ۶۰۰ واحد فعال و نیمه فعال هستند.
پارسال حدود ۲۴۰ طرح و واحد تولیدی راکد استان با استفاده از تسهیلات دولتی فعال شدند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۷۱۱۰